اجتماعی

دشت بابونه‌های سفید کجاست؟

دشت بابونه‌های سفید کجاست؟

مهرو ماهر: اگر تا به حال قدم در این بهشت میناتوری نگذاشته‌اید با ما همراه باشید تا با دیدنی‌های جنگل فندقلو آشنا شوید و اولین روزهای بهار امسال را برای سفر به این منطقه برنامه‌ریزی کنید.

حتما با شنیدن نام جنگل فندقلو به اولین چیزی که فکر کردید وجود درختان و باغ‌های فندق است، کاملا درست حدس زدید علت نامگذاری این جنگل به‌نام فندقلو پوشش گیاهی این منطقه است که بخش انبوهی از این جنگل هزار ساله را درختان فندق تشکیل داده است. جنگل فندقلو قدمتی به اندازه میلیون‌ها سال دارد و در امتداد جنگل‌های هیرکانی واقع شده است. همین قدمت کافیست برای جذابیت هر چه بیشتر سفر به این منطقه قدیمی، همین که بدانید زیر سایه درختانی قدم می‌زنید که بیش از میلیون‌ها سال از عمرشان می‌گذرد بر هیجان سفر می‌افزاید.

هرچند قدم زدن در میان انبوه درختان جنگل هیجان انگیز و جالب است اما به‌خاطر داشته باشید که در این جنگل حیواناتی مثل خرس قهوه‌ای، گرگ ، مارال و روباه هم زندگی می‌کنند پس بیشتر احتیاط کنید که نه‌تنها به آرامش و محل زندگی این حیوانات آسیب وارد نکنید بلکه در دام آن‌ها نیز گرفتار نشوید.

دشت بابونه‌های سفید کجاست؟

جنگل فندقلو بیش از ۱۵ هزار هکتار وسعت دارد و گونه‌های گیاهی بسیاری در آن دیده می‌شود که می‌توان به سیب وحشی، راش، ازگیل، بلوط و فندق اشاره کرد. این منطقه یکی از زیباتری جنگل‌ها بین دو استان گیلان و اردبیل است که سالانه طبیعت گردان بسیاری برای دیدن مناظر بکر و خیال انگیز راهی این جنگل می‌شوند.

جنگل فندقلو کجاست؟

برای رسیدن به جنگل فندقلو باید حدود ۳۵ کیلومتر از اردبیل به سمت آستارا در میان جاده‌های سرسبز و زیبا رانندگی کنید تا به نزدیکی‌های نمین برسید که این مسیر بیشتر از ۲۵ دقیقه زمان نخواهد برد. پیش از رسیدن به نمین با جاده فرعی روستای دودران روبه رو می‌شوید که باید به مسیرتان ادامه دهید تا به نام روستای آرپاتپه برسید و باز هم ۴ کیلومتر دیگر ادامه دهید تا وارد پارک جنگلی فندقلو شوید.

کافیست بک بار به جنگل فندقلو سفر کنید و طبیعت بکر و فضای آرامش بخش آن را تجربه کنید تا برای همیشه این سرزمین را جزو بهترین و جذاب‌ترین مناطق طبیعت گردی در خاطرتان بماند و آن را به دوستانتان معرفی کنید.

بهترین زمان سفر به جنگل فندقلو

جنگل فندقلو در ارتفاعات قرار گرفته است به‌همین دلیل حتی در فصل تابستان هم هوای این منطقه خنک و ییلاقی است و شما می‌توانید در فصول بهار و تابستان برای سفر و اقامت در این بهشت کوچک برنامه‌ریزی کنید چون اینجا از گرمای آزاردهنده تابستان خبری نیست حتی اکثر اوقات جنگل فندقلو مه آلود است که این پدیده جذابیت سفر شما را دو چندان می‌کند.

دشت بابونه‌های سفید کجاست؟

جاذبه‌های طبیعی جنگل فندقلو چیست؟

جاذبه‌های طبیعی جنگل فندقلو به‌دشت بابونه و درختان فندق محدود نیست بلکه آبگرم و تله کابین و  دیدن مارال‌های آزاد و رها در طبیعت بر جذابیت‌های سفر به اردبیل افزوده است به‌طوری‌که اگر یک بار در چشمه آبگرم مشه سویی قدم بگذارید دیگر حاضر به خروج از آن نخواهید شد. این چشمه آبگرم در دل جنگل قرار دارد و بعد از طی یک پیاده روی ۲ ساعته به آن خواهید رسید و همین که آب گرم چشمه به تن و بدن شما برسد  تمامی خستگی سفر و پیاده روی را فراموش می‌کنید.

دشت بابونه فندقلو محلی وسیع و زیباست که با رویش گل‌های بابونه یک دست سفید شده و گویی دشت لباس عروس به تن کرده است. هر سال بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی  برای بازدید از جشنواره گل‌های بابونه راهی جنگل فندقلو می‌شوند. این منطقه برای گیاه‌شناسان از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در دشت بابونه گیاه نادری به نام چلچرا نیز در دشت می‌روید که به توسعه گردشگری و جذب توریست کمک‌های قابل توجهی کرده است.

تله کابین جنگل فندقلو هم یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه است که می‌توانید از بالا مناظر طبیعی جنگل فندقلو، گردنه حیران، دریای خزر و حتی کوه‌های جمهوری آذربایجان را زیر پای خود ببینید علاوه بر این امکانات مهیج تفریحی و ورزشی مانند سورتمه، زیپ لاین و پیست کارتینگ نیز در این منطقه وجود دارد.

دشت بابونه‌های سفید کجاست؟

گشت و گذار مارال‌ها در جنگل فندقلو نیز یکی دیگر از جاذبه‌های سفر به این منطقه است که می‌توانید از نزدیک به‌تماشای آن بنشیند و از دیدن آنها لذت ببرید زیرا آنها جزو گونه‌های جانوری کمیابی هستند که در منطقه حفاظت شده جنگل نگهداری می شوند.

شب کجا بمانیم؟

اگر اهل طبیعت گردی و کمپینگ باشید حتما چادر و کیسه خواب به‌همراه دارید و می‌توانید شب را در جنگل کمپ کرده و صبح خود را با صدای طبیعت و آواز پرندگان آغاز کنید اما اگر از حمله حیوانات و ورود آن‌ها به چادر نگران هستید می‌توانید شب را در مراکز اقامتی و خانه‌های بوم‌گردی این منطقه سپری کنید.

بیشتر بخوانید:

عروس دورنگ حلیمه‌ جان را باید دید

۲۳۳۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا