اجتماعی

دستگیری ۶۲۲ سارق، زورگیر و مالخر/ رئیس پلیس: بادیگارد شخصی نداریم!

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای چهل و نهمین مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش همکارانم در مجموعه پلیس پیشگیری پایتخت و کلانتری های تهران طی ۴۸ ساعت گذشته با اجرای ۲۱۸ حکم قضایی، ۸۳ محل تجمع و پاتوق سارقان، ۲۰ مرکز مرتبط با مالخران، ۱۹ پاتوق اوباش و ۲۰ محل فروش موادمخدر پاکسازی شدند. 

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه ۶۲۲ نفر از سارقان، مالخران، زورگیران، سارقان به عنف شناسایی و دستگیر شدند تصریح کرد: ۳۸ باند سرقت در این‌ مرحله منهدم و ۱۵۶ خودرو و موتورسیکلت از سارقان کشف و ضبط و ۷۵۲ پرونده سرقت رسیدگی و مختومه شد.

سردار رحیمی با اعلام خبر دستگیری ۴۵ سارق متواری اظهار داشت: ارزش اموال مسروقه مکشوفه ۱۴ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان است.

 وی گفت: ۱۴ قبضه سلاح گرم، ۱۲۰ قبضه سلاح سرد ، ۹۲ عدد فشنگ و همچنین ۱۲۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در این طرح کشف و ضبط و ۲۶۲ خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت به کشف کالای قاچاق در این مرحله از اجرای طرح رعد اشاره و بیان داشت: ۱۲ هزار و ۷۳۱ قلم کالای قاچاق کشف ، ۲۲ قاچاقچی کالا دستگیر و همچنین ۳۰ پرونده جرایم اقتصادی تشکیل شد که ارزش مالی اموال قاچاق مکشوفه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

سردار رحیمی در خصوص وضعیت ترافیک تهران اظهار داشت: ترافیک تهران یک موضوع قدیمی است، روزانه خودروهای زیادی وارد پایتخت می‌شوند، متاسفانه اقدام قابل توجهی برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی صورت نگرفته است، لذا تجمع خودرو در اماکن از عوامل ایجاد ترافیک در پایتخت است.

فرمانده انتظامی پایتخت با یادآوری این مطلب که در ۶ ماهه دوم سال به دلیل افزایش استفاده از خودرو و کوتاه‌بودن روز، وارونگی هوا را شاهد هستیم از مسوولان خواست که نسبت به حل مشکل ترافیک اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: پلیس متولی حل ترافیک نیست و باید ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط نسبت به حل این معضل اقدام کرده و بسترهای مناسب را فراهم کنند تا پلیس ترافیک را مدیریت کند.

فرمانده انتظامی پایتخت به تمهیدات پلیس برای عزاداری در روزهای آخر ماه صفر پرداخت و اظهار داشت: نیروی انتظامی آماده اجرای هرگونه مراسم عزاداری است ؛ متولیان برگزاری مراسم عزاداری باید با پلیس هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

سردار رحیمی در پاسخ به سوالی درباره بادیگاردهای یکی از بازیگران سینما و تلویزیون اعلام کرد:‌ چیزی به نام بادیگارد نداریم و در بخش خصوصی هم چنین چیزی مطرح نیست چراکه بحمدالله امنیت خوبی برقرار است.

فرمانده انتظامی پایتخت خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی همچون مراکز انتظام که دارای مجوز قانونی هستند در تأمین امنیت محلات و اماکن عمومی به پلیس کمک می‌کنند اما اینکه چیزی به نام بادیگارد شخصی داشته باشیم چنین چیزی نداریم.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا