سمنان

دستِ بالای استان سمنان در امتحانات نهایی کشور | کسب دو رتبۀ کشوری دانش‌آموزی در سومین جشنوارۀ علمی‌پژوهشی

دستِ بالای استان سمنان در امتحانات نهایی کشور | کسب دو رتبۀ کشوری دانش‌آموزی در سومین جشنوارۀ علمی‌پژوهشی

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان؛ حسین رشیدی از انتخاب استان سمنان در جمع 5 استان برتر کشور در حوزه امتحانات نهایی خبر داد.

به گفته معاون آموزش متوسطه استان، این موفقیت پیرامون درصد قبولی و میانگین نمرات دانش آموزان پایه دوازدهم در خردادماه 1401 به دست آمده است.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ فارغ التحصیلی دانش آموزان در پایه دوازدهم به عنوان یکی از برنامه های اصلی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: با توجه و اهتمام دبیرستان ها، همراهی اولیاء و تلاش محصلان، درصد قبولی دانش آموزان پایه دوازدهم در خردادماه 1401 در رشته های مختلف تحصیلی حدود 7 درصد نسبت به میانگین کشوری بالاتر بوده و 87/11 درصد دانش آموزان در خردادماه قبول شده اند و در شاخص میانگین نمره ورقه نیز استان سمنان 1/2 نمره نسبت به میانگین کشور بالاتر بوده است.

رشیدی همچنین باتوجه به سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و نقش 40 درصد قطعی امتحانات نهایی در سرنوشت دانش آموزان در کنکور 1402 بر اهمیت امتحانات نهایی خرداد سال 1402 تأکید کرد. وی گفت: برای ارتقاء نتایج و رشد تحصیلی دانش آموزان پایه دوازدهم طرح هایی از قبیل برگزاری امتحان شبه نهایی، ارزشیابی تکوینی، تدوین و تهیه مجموعه سئوالات امتحان نهایی سال‌های اخیر، برگزاری کلاس‌های تقویتی و رفع اشکال ویژه امتحان نهایی و… در معاونت آموزش متوسطه در حال برنامه‌ریزی و اجرا داریم.

افتخارآفرینی دانش آموزان دبیرستانی استان سمنان

معاون آموزش متوسطه استان همچنین گفت: دو رتبه توسط دانش آموزان استان سمنان در سومین دوره جشنواره علمی‌پژوهشی و دستاوردهای پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کشور به دست آمده است.

حسین رشیدی با اعلام این خبر گفت: دانش‌آموز اهورا غنچی از شهرستان شاهرود و دانش آموز آرشین میرابی از شهرستان مهدی‌شهر به ترتیب در مسابقات انرژی‌های نوین (گرایش کتابچه مصور) و نانو فناوری (گرایش پیشنهاد پژوهش نوآورانه) رتبه‌های دوم و پنجم کشوری را از آن خود کردند.

به گفته وی این جشنواره باهدف تقویت فعالیت‌های علمی‌پژوهشی دانش‌آموزان و معلمان و نیز توسعه و تنوع‌بخشی به جشنواره‌ها و رقابت‌ها در زمینه‌ها و سطوح مختلف با مشارکت نهادهای تخصصی‌حرفه‌ای، در قالب 11 مسابقه کشوری با 89 گرایش‌دوره در حوزه‌های زیست‌فناوری، نانو، نجوم، گیاهان‌دارویی و طب‌سنتی، آزمایشگاه علوم‌تجربی، کدنویسی، سلول‌های‌بنیادی و پزشکی‌بازساختی، فناوری‌های‌حوزه‌فضایی، حمل‌ونقل‌پیشرفته، ادبیات و علوم‌انسانی، انرژی‌های‌نوین و رباتیک اجرا شده است.

144 اثر از دانش آموزان استان سمنان در 39 رشته به مرحله کشوری راه یافته که 2 نفر از دانش آموزان حائز رتبه کشوری شده‌اند

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا