قزوین

در صورت تأیید شورای عالی شهرسازی، زمین‌های تعاونی کارکنان ارتش باغ ویلا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار در خصوص زمین های تعاونی ارتش بیان کرد: زمین‌های تعاونی مسکن ارتش که در باورس قرار دارد مشکلات خاص خودش را دارد، جانمایی خوبی صورت نگرفته و هیچ کدام مشاوره‌ای نگرفتند تا نسبت به وضعیت زمین موجود آگاهی کامل داشته باشند، فراز و نشیب زیادی شرکت‌های تعاونی مسکن داشتند. زمین کشاورزی بوده و به قیمت گران به اعضای تعاونی فروخته شده است.

وی افزود: نهادها، سازمان‌ها و تشکل‌های مختلف تعاونی تشکیل دادند و اقدام به خرید زمین کردند تا ساخت مسکن را انجام دهند، بیش از ۴۳ تعاونی هرکدام برای خود زمین‌هایی را در اطراف قزوین و دیگر شهرهای تابع خریداری کردند.

جانمایی شهرک‌ها خارج از بافت شهری است

فرخزاد اضافه کرد: وقتی شما با تصاویر هوایی آنها را جانمایی کنید متوجه خواهید شد که هیچ هارمونی وجود ندارد و در قالب طرح توسعه شهری وجود ندارند. اگر بخواهید به ۴۳ تعاونی که همگی خواستار شهرک‌سازی هستند خدمات و زیرساخت ارائه دهید، چند هزار میلیارد تومان بودجه و سرمایه نیاز دارد که از عهده استان خارج بوده بلکه نیاز به بودجه ملی دارد. مسجد، آب، برق، گاز، مخابرات، مدرسه، آب و فاضلاب، امنیت و ده‌ها خدمات دیگر نیاز است تا مشکلات مرتفع شود، وقتی شهر بدون زیر ساخت شروع به مسکن سازی کند مشکلات و نارضایتی‌های زیادی گریبان استان را خواهد گرفت.

تهاتر زمین به ضرر مالکان و اعضای تعاونی‌ها است

معاون عمرانی استاندار قزوین در ادامه اظهار کرد: با طرح ساخت مسکن انبوه در دولت محترم روزنه‌های امیدی برای این تعاونی‌ها پیدا شده که بتوان مشکلات برخی‌ها را حل کنیم. اگر تعاونی‌ها مشاوره درست می‌گرفتند امروز چالش کمتری در حوزه مسکن داشتیم، افراد وارد می‌شوند بنگاهی برای اینکه زمین را بفروشد می‌گوید فلان مسئول هم اینجا زمین دارد، فرد می‌گوید حتما آباد خواهد شد، افراد برای بازار گرمی اسم چند شخص یا مدیر را می‌برند تا افراد با خیال آسوده‌تری خرید کنند.

وی افزود: برخی خواهان تهاتر زمین هستند، اگر دولت بودجه‌ای برای خرید زمین های تعاونی در نظر بگیرد و در قبال آن زمین شهری در اختیارشان قرار دهد ابتدا باید کارشناسی قیمت گذاری شود. اغلب زمین‌ها کشاورزی بوده و قیمت ناچیزی در کارشناسی نسبت به زمین شهری دارد، لذا به ازای هر ده قطعه زمین یک قطعه به افراد واگذار می‌شود که مورد رضایت اعضا نیست.

۶۰ درصد باغ ویلا و ۴۰ درصد در حریم رها می‌شود

فرخزاد گفت: برای این کار نیاز به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه است، در دیداری که با آقای اسلامی وزیر مسکن و شهرسازی برای زمین تعاونی ارتش در تهران داشتیم گفتند نظر خودتان را در کارگروه زیر بنایی اعلام کنید، با حضور استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای و سایر نهادهای مرتبط مصوب شد که یک شهرک باغ ویلایی شود. مصوبه کارگروه زیر بنایی نیاز به مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی و برنامه‌ریزی و توسعه دارد.

وی افزود: شورای عالی معماری و شهرسازی هم اعلام کرد که ۴۰ درصد از این زمین تعاونی در حریم است اما در خصوص ۶۰ درصد مصوب شد که زمین‌ها باغ ویلا شود که این امر نیاز به مجوز رسمی و تاییدیه از شورای عالی معماری و شهرسازی دارد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا