اخبار استانها

درخشش دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ارزشیابی فعالیت‌های پژوهشی مراکز تحقیقات کشور

درخشش دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ارزشیابی فعالیت‌های پژوهشی مراکز تحقیقات کشور

به گزارش خبرگزاری recive استان چهارمحال وبختیاری، دکتر مسعود لطفی زاده عضو هیئت علمی و رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح این خبر گفت: در آخرین رتبه بندی و ارزشیابی فعالیت های پژوهشی مراکز تحقیقات ارتقاء سلامت مراکز تحقیقات کشور، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت این دانشگاه (SDH) با ۱۲۴ پله صعود، از مرتبه ۱۹۴ در سال ۹۷ به جایگاه ۷۰ در سال ۹۹ ارتقاء یافت.

وی شاخص های این ارزشیابی را برونداد پژوهشی، مقالات کیفی منتشر شده و مقالات همکاری های بین المللی عنوان کرد و افزود: مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت این دانشگاه سهم عمده و قابل توجهی را در مقالات همکاری های بین المللی به خود اختصاص داده، بطوری که در سال ۲۰۲۱ بیش از۱۰ درصد مقالات بین‌المللی دانشگاه مربوط به این مرکز تحقیقاتی است.

دکتر لطفی زاده تصریح کرد: تمرکز این مرکز بر همکاری های ملی و بین المللی و همچنین توجه ویژه به آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی، اعتیاد، طلاق، کاهش خشونت و افزایش تاب آوری و موفقیت در انجام پروژه های تحقیقاتی در این موارد از جمله دلایل ارتقاء جایگاه این مرکز در سطح کشور است.

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: این درحالی ست که مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه از نیروهای متخصص و ثابت محروم و تنها با یک کارشناس طرحی در حال فعالیت است.

رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با قدردانی از همکاری مطلوب و موثر اعضای هیئت علمی با این مرکز تحقیقاتی اظهار داشت: اختصاص فضای فیزیکی مناسب، کسب موافقت قطعی وزارت بهداشت با فعالیت این مرکز، اختصاص نیروهای متخصص مرتبط با فعالیت های مرکز و نیز اختصاص بودجه برای کلان پروژه های پیشنهادی از نیازهایی است که در تقویت این مرکز یاری‌گر خواهد بود.

دکتر لطفی زاده از مشارکت مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ۳ طرح مشترک بین المللی پس از شیوع کووید۱۹ خبر داد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال ۱۳۹۹ پروپوزال ارائه شده توسط این مرکز با موضوع “افزایش تاب آوری و کاهش خشونت” از سوی شورای مطالعات و پژوهش های راهبردی استان چهارمحال و بختیاری به عنوان پروپوزال برتر معرفی و تامین بودجه گردید، که این پروژه ها با موفقیت به پایان رسیده و گزارش نهایی به مسیولان ارایه شد.

رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۰ پروپوزال دیگری از سوی این مرکز در شورای مطالعات و پژوهش های راهبردی استان تصویب و تامین بودجه شد.

دکتر لطفی زاده انجام ۴ پروژه مشترک با مراکز تحقیقاتی خارج دانشگاه طی دو سال اخیر را از دیگر موفقیت های این مرکز برشمرد و گفت: در سال گذشته وبینار “عوامل اجتماعی موثر بر سلامت” در سطح ملی و با مشارکت اساتید برجسته دانشگاه های تربیت مدرس زنجان وعلامه طباطبایی به میزبانی این مرکز برگزارگردید که مورد استقبال خوب علاقمندان قرار گرفت.

گفتنی است: مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت (SDH) دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرد و سال گذشته موفق به اخذ موافقت وزارت متبوع برای ادامه فعالیت این مرکز به مدت سه سال آتی شد.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا