چهارمحال و بختیاری

درج قیمت تمام شده تولید روی بسیاری از کالاها اجباری شد

درج قیمت تمام شده تولید روی بسیاری از کالاها اجباری شد

به گزارش خبر گزاری خبر آنلاین استان چهارمحال وبختیاری، غلامرضا قائدامینی معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری  در تشریح اجرای طرح “الزام قیمت کارخانه ای بر روی کالا” گفت: به منظور جلوگیری از گرانفروشی و عرضه کالا با تخفیف‌ها و قیمت‌های غیرواقعی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ابلاغیه جدید خود، تولیدکنندگان چند کالا را ملزم به نصب برچسب قیمت واقعی و فروش آن براساس قیمت مزبور کرده است.

معاون بازرسی و نظارت  سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در بخش نخست از مرحله اول اجرای این طرح، چهار کالا شامل تولیدکنندگان آب معدنی، ماءالشعیر، نوشابه و نوشیدنی ها و در بخش دوم تولیدکنندگان پوشک بچه، دستمال کاغذی، پودر لباسشویی، غذاساز، نوشیدنی ساز، یخچال فریزر، چرخ گوشت، مایکروویو و ماشین لباسشویی ملزم به درج قیمت بر روی کالای خود شدند.

غلامرضا قائدامینی  افزود: پس از درج قیمت کارخانه بر روی کالاهای مزبور، توزیع کننده ملزم به افزایش سه درصد و خرده فروش ملزم به افزایش تنها ۱۰ درصد به قیمت این کالا است تا سود قانونی خود را از فروش این کالا داشته باشند.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح فروشگاه های زنجیره ای دیگر قادر به انعقاد قراردادهای اجباری با تولیدکنندگان یا بعضا تبانی برای درج قیمت دلخواه بر روی کالاها نخواهند بود و فقط سود قانونی خود را از محل فروش کالاها خواهند داشت.

وی اظهار داشت: نظارت بر درج قیمت کارخانه ای روی کالا از بخش تولید در استان چهارمحال و بختیاری  آغاز شده است اما به دلیل وجود کالا در انبارها، هنوز تاثیرات این نظارت در بازار استان مشهود نیست و اثرات آن بعد از اتمام موجودی انبارها و تولید کالاهای جدید ملموس خواهد بود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری  گفت: به نظر می رسد طرح سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مبنی بر الزام درج قیمت کارخانه ای بر روی کالا برای تمام گروه های کالایی اجرا شود اما اثربخشی این طرح نیازمند بازنگری و اصلاح ساختار نظام توزیع نیز هست.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا