آذربایجان شرقی

درآمدزایی 20هزار میلیارد تومانی و اشتغالزایی 400 هزار نفری شرکت های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا منادی امروز در آیین افتتاح مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با محوریت تخصصی چرم و کفش با اشاره به فعالیت ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته با اشتغال‌زایی ۴۰۰ هزارنفری، توانسته‌اند از محل فروش محصولات دانش‌بنیان ۲۰ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

وی بابیان اینکه با ابلاغ قانون طرح جهش تولید دانش‌بنیان حمایت‌های مادی و معنوی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به میزان بسیار زیادی افزایش خواهد یافت اظهار کرد: درآمد حاصل از تعرفه ۵ درصدی واردات ماشین‌آلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی صنایع از فناوری در تولید محصولات خود، افزایش بهره‌وری مقوله‌ای مهم عنوان کرد که واحدهای مختلف صنعتی باید به‌عنوان توجه بیشتری بکنند.

منادی ادامه داد: مشکلات هرکدام از شهرستان‌ها باید احصا و توسط فناوران مرتفع شود.

به گفته نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به این مرکز رشد و ارائه مجوز کارگزاری ارزیابی فناوری در شهر تبریز موافقت کرده است.

رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد کمی دانشگاه‌ها در سالیان ابتدایی ایجادشان گفت: با استقرار مراکز فناوری و دانش‌بنیان در واحدهای دانشگاهی ،این واحدها  در مرحله توسعه قرارگرفته‌اند.

مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و دانشگاه آزاد تبریز در ساختمانی به مساحت دو هزار و ۳۰۰ مترمربع و زیربنای دو هزار مترمربع در 5 طبقه راه‌اندازی شده است.

در این مرکز رشد حمایت‌های مالی از نمونه‌سازی اولیه طرح، خدمات ثبت اختراع، مالکیت فکری و حقوقی، خدمات آموزشی، مشاوره‌ای مرتبط با مدیریت کسب‌وکار و کمک به اخذ تسهیلات لازم برای تجاری‌سازی محصولات تولیدی خدماتی  به واحدهای فناور مستقر ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا