سمنان

دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی موضوعی تایمز قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیف‌الله سعدالدین، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: بر اساس رتبه‌بندی موضوعی تایمز در سال ۲۰۲۲، دانشگاه سمنان توانست در موضوع علوم مهندسی جایگاه ۶۰۱ تا ۸۰۰ را به دست آورد.

سعدالدین به شاخه‌های مختلف علوم مهندسی اشاره کرد و افزود: مهندسی عمومی، علوم مهندسی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک و هوافضا، مهندسی عمران و مهندسی شیمی زیرمجموعه موضوع علوم مهندسی است و سال گذشته نیز دانشگاه سمنان در همین جایگاه حضور داشت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه در سال ۲۰۲۲، ۹۰ دانشگاه جدید از سراسر دنیا به این رتبه‌بندی اضافه شدند، اظهار کرد: ۴۱ دانشگاه ایرانی حائز رتبه از جمهوری اسلامی ایران در این رتبه‌بندی شرکت داشتند که در موضوع مهندسی در جمع یک هزار و ۱۸۸ دانشگاه برتر جهان هستیم.

سعدالدین تصریح کرد: این رتبه‌بندی بر اساس ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد انجام شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود: دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی کلی تایمز در سال ۲۰۲۲ در جایگاه ۱۰۰۱ تا ۱۲۰۰ قرار دارد.

دانشگاه سمنان در رتبه بندهایی اعلام‌شده دانشگاه‌های جوان و آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۱ موفق شده است جایگاه ۲۵۱ تا ۳۰۰ را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا