سیاسی

دامنه «جرم» به «کامنت» و «لایک» هم رسید / فضای «پرخطر» مجازی

دامنه «جرم» به «کامنت» و «لایک» هم رسید / فضای «پرخطر» مجازی

به گزارش recive به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم، معاون دادستان قم در امور فضای مجازی با تاکید بر ضرورت تبیین مسئولیت افراد در قبال فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، گفت: هر شخص نسبت به تولید محتوا، انتشار و به اشتراک گذاردن مطلب در صفحه خود، محتوای کامنت‌های دیگران در این صفحه و لایک مطالب دیگران مسئولیت قانونی دارد.
ابوالفضل تحریری در تشریح اقدامات مجرمانه در فضای مجازی که منجر به پیگرد قضایی می‌شود، افزود: توهین به مقدسات، شخصیت‌ها، باورها، اعتقادات و اقوام، تبلیغ نژادپرستی، تهدید، انتشار اکاذیب، انتشار شایعات، تولید و انتشار اخبار و اطلاعات و تحلیل‌های غیرواقعی از شرایط، پدیده‌ها و حوادث را در شبکه‌های مجازی دارای عناوین مجرمانه خواند که قانون‌گذار برای آن مجازات در نظر گرفته است.
وی، تبلیغ خشونت، دعوت به تجمعات غیرقانونی، دعوت به اعتصابات، تبلیغ و ترویج اقدامات منجر به اغتشاشات، آموزش ساخت سلاح، تشویش اذهان عمومی، ترویج مسائل ضدامنیتی و فرهنگی، سیاه نمایی، انتشار مطالب علیه وحدت ملی و انجام فعالیت‌های تجزیه‌طلبانه در صفحات مجازی را نیز غیرقانونی و مشمول پیگرد دانست.

بیشتر بخوانید:

طعنه سنگین به جرم دانستن «کامنت» و «لایک»

فرمانده کل سپاه: «خرمشهرهای امروز» در فضای مجازی است / ساکت ننشینید؛ زیرا دشمنان دروغ می‌بافند

آب پاکی رئیسی روی دست معترضان «فیلترینگ» / تا زمانی که پلتفرم‌های خارجی، پاسخگوی قانون ایران نباشند، «محدودیت»، رفع نمی‌شود / «حجاب»، دستور اسلام است

فاضل میبدی: آقای رئیسی، شما هم از وضع اینترنت، «گله» دارید! / بفرمایید چه کسی کشور را اداره می کند؟

بازهم رئیسی، بازهم «آمار نادرست» / حداقل، آمار رسمی دولت خودتان را مطالعه می‌کردید + سند

۲۱۲۲۰

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا