سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
سایت خبری

سرتیتر خبرها

انتشار نسخه ویژه نابینایان «آمارکورد» با صدای صالح میرزاآقایی

5 ماه پیش

دیدار با تهیه‌کننده پیشکسوت در خانه سینما با ذکر چند خاطره

5 ماه پیش

گرافیست مشهور ایرانی به دنیای بازیگری قدم گذاشت

6 ماه پیش

جایزه‌ای تخصصی برای پاسداری از زبان فارسی در رسانه ملی

6 ماه پیش

رادیو مقاومت افتتاح شد/ رادیو مقاومت؛ روایت استقامت در دفاع مقدس ۱۲ روزه 

6 ماه پیش

وقتی اندیشه روی صحنه می‌آید/ ۵۱ چکیده مقاله به مرحله نهایی داوری جشنواره تئاتر فجر راه یافت

6 ماه پیش

کارگردان مشهور علیه بازیگر مشهور: نقش تو بی‌اثر بود!

6 ماه پیش

اگر می‌خواهید کلیشه‌ای نشوید، جنسیت‌تان را عوض کنید/ راز کارگردان مردی که فیلم‌هایش تم زنانه دارند

6 ماه پیش

زنی در آستانه فروپاشی روانی/ نگاهی به «کلسیم»

7 ماه پیش

کرملین: طرح صلح ۱۹ ماده‌ای درباره اوکراین را دریافت نکرده‌ایم

7 ماه پیش

خوردن این مواد غذایی ۱۰ سال به عمرتان اضافه می‌کند

زمان انتشار: 17 مارس 2022 ساعت 17:26

دسته بندی: اجتماعی

شناسه خبر: 353357

زمان مطالعه: 5 دقیقه

خوردن این مواد غذایی ۱۰ سال به عمرتان اضافه می‌کند

خوردن این مواد غذایی ۱۰ سال به عمرتان اضافه می‌کند

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد حذف گوشت قرمز و گوشت فراوری‌شده برای مصرف بیشتر حبوبات، غلات کامل و آجیل می‌تواند طول عمر را بیش از یک دهه افزایش دهد.

گروهی از پژوهشگران «رژیم غذایی متداول غربی» را با «رژیم غذایی بهینه» مقایسه کردند و دریافتند که روی آوردن به رژیم دوم می‌تواند تا ۱۰.۷ سال به عمر زنان و ۱۳ سال به عمر مردان اضافه کند. در این مطالعه که امید به زندگی بزرگسالان در ایالات متحده آمریکا را بررسی می‌کرد، آمده است که ایجاد تغییرات غذایی سالم‌تر در اوایل عمر می‌تواند به افزایش امید به زندگی منجر شود.

«رژیم غذایی متداول غربی» یک آمریکایی معمولی به‌ندرت حاوی حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات است و میزان لبنیات و نوشیدنی‌های شیرین در آن بیش از حد است.

پژوهشگران دانشگاه برگن نروژ دریافتند که خوردن حبوبات بیشتر به افزایش بیشتر سال‌های عمر منجر می‌شود و امید به زندگی را در مردان و زنان در مجموع ۲.۳ سال افزایش می‌دهد.

مصرف بیشتر غلات کامل ۲.۲ سال به عمر می‌افزاید؛ درحالی که مصرف آجیل بیشتر چیزی کمتر از دو سال به عمر اضافه می‌کند.

این مطالعه نشان داد که ایجاد تغییر در رژیم غذایی در مراحل بعدی زندگی نیز می‌تواند امید به زندگی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد؛ حتی برای آن‌ها که در دهه ۸۰ عمرند.

مردان و زنان در دهه ۶۰ عمر اگر «رژیم غذایی بهینه» را جایگزین مصرف گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده کنند، در مجموع ۸.۴ سال افزایش عمر خواهند داشت؛ این در حالی است که افراد در دهه ۸۰ عمر هم می‌توانند ۳.۴ سال به عمرشان بیفزایند.

این مطالعه که در نشریه پلوس مدیسین (PLOS Medicine) منتشر شد، به این نکته اشاره کرد که «در مشخصات رژیم غذایی تنوع‌ فردی چشمگیری» وجود دارد؛ یعنی مزایای رژیم غذایی بسته به رژیم غذایی موجود از فردی به فرد دیگر، سن و عوامل سبک زندگی آن‌ها متفاوت است. مثلا آن‌هایی که رژیم غذایی نسبتا مشابه «رژیم غذایی بهینه» دارند، در مقایسه با افرادی که از «رژیم غذایی متداول غربی» پیروی می‌کنند، مزایای کمتری توقع دارند.

نویسندگان این مطالعه نوشتند: «درک ظرفیت سلامت نسبی گروه‌های غذایی مختلف می‌تواند به افراد کمک کند در حفظ سلامت خود به دستاوردهای عملی و مهمی برسند.»

این پژوهشگران توصیه می‌کنند پزشکان، سیاست‌گذاران و افراد عادی از ماشین حساب «غذا برای زندگی سالم» استفاده کنند که در دسترس عموم قرار دارد و به افراد کمک می‌کند تاثیر طیف وسیع تغییرات رژیم غذایی بر امید به زندگی را محاسبه کنند.»

بیشتر بخوانید:

رژیم غذایی که خطر سرطان را کاهش می‌دهد

۲۳۳۲۳۳

مجله خبری recive.ir

اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • آتش‌سوزی در خیابان انقلاب تهران 8 ماه پیش
  • دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی: قانون منع فعالیت ایرانیان دو تابعیتی تحمیل انگلیس است! 8 ماه پیش
  • تمام مدارس این شهر فردا (۲۶ مهر) تعطیل شد 8 ماه پیش
  • عذرخواهی این زن برای تجاوز و قتل دختر ۱۲ ساله 8 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 257
  • آذربایجان غربی 189
  • اجتماعی 8698
  • اخبار 24777
  • اخبار استانها 2901
  • اردبیل 354
  • اصفهان 506
  • اقتصادی 8298
  • البرز 475
  • بین المللی 8411
  • تکنولوژی 1046
  • تهران 22
  • چهارمحال و بختیاری 1216
  • خراسان رضوی 563
  • خوزستان 1688
  • زنجان 226
  • سبک زندگی 117
  • سلامت 76
  • سمنان 3016
  • سیاسی 10664
  • سیستان و بلوچستان 10
  • علمی فناوری 5086
  • فارس 338
  • فرهنگ و هنر 9376
  • فیلم 12771
  • قزوین 910
  • قم 63
  • کردستان 744
  • کرمان 1344
  • کرمانشاه 620
  • کهگیلویه و بویراحمد 85
  • گلستان 33
  • گیلان 698
  • لرستان 214
  • مازندران 207
  • مرکزی 5
  • موبایل 403
  • میزبانی وب 11
  • هرمزگان 264
  • همدان 459
  • ورزشی 20144
  • یزد 171

جدیدترین مقالات

  • ادارات، مدارس و دانشگاه‌های مشهد و خراسان رضوی فردا (چهارشنبه، ۱۰ دی ۱۴۰۴) تعطیل شد 4 ماه پیش
  • انتشار نسخه ویژه نابینایان «آمارکورد» با صدای صالح میرزاآقایی 5 ماه پیش
  • روشنی مدیر جدید پخش فرآورده های نفتی در البرز
    روشنی مدیر جدید پخش فرآورده های نفتی در البرز 5 ماه پیش
  • کرج باید به هویت تاریخی و فرهنگی خود ببالد
    کرج باید به هویت تاریخی و فرهنگی خود ببالد 5 ماه پیش
  • از اول دی‌ اعتبار مالیاتی فقط با فاکتور الکترونیکی محاسبه می‌شود 5 ماه پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  هاست ویندوز | هاست لاراول | دانلود رایگان نرم افزار

میزبانی در هاست لینوکس فاماسرور