خراسان رضوی

خودکفایی و افزایش تولید با مردمی‌کردن اقتصاد

خودکفایی و افزایش تولید با مردمی‌کردن اقتصاد

به گزارش recive از خراسان، هادی محمدپور در گفت‌وگویی با اشاره به نامگذاری‌های هرساله، اظهارکرد: طی سال‌های اخیر مقام معظم رهبری روی تولید و اقتصاد نگاه ویژه‌ای داشته‌اند و شعار سال در دهه اخیر در همین خصوص تعیین می‌کردند که این موضوع نشان می‌دهد مسئله اقتصاد، رونق تولید و شکوفایی تولید داخلی و ملی امری مهم و ضرورتی حیاتی است.

وی ادامه داد: حرکت به سمت مردمی کردن اقتصاد یک گام مهم برای خودکفایی و افزایش تولید در حوزه‌های مختلف بوده که رهبری معظم بر آن تأکید داشته‌اند.

منتخب مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتخاب شعار جهش تولید با مشارکت مردم، امر ولی فقیه بوده و اجرای آن واجب است، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باید مردم را وارد اقتصاد کنند که این امر اشتغال‌آفرین و رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

محمدپور تصریح کرد: منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی تلاش خواهند کرد قوانین تسهیل‌گری را برای ورود مردم به امورات اقتصادی مصوب کنند و از سویی قوانینی که مانع تولید می‌شوند و بستر را تسهیل نمی‌کنند را باید اصلاح کنند تا به طبع آن میزان سرمایه گذاری افزایش و اشتغال را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر مردم اطمینان خاطر از سرمایه گذاری که انجام می‌دهند پیدا نمایند به طور یقین وارد میدان اقتصاد خواهند شد و اگر مردم وارد شدند ما شاهد جهش تولید خواهیم بود.

منتخب مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس عنوان کرد: در حال حاضر نیز مردم در برخی امور اقتصادی نقش‌آفرین هستند که باید با تصویب قوانین مناسب این مسیر ادامه پیدا کند و فعالیت این افراد استمرار داشته باشد و دقت شود جهت اجرای تحقق شعار سال به این افراد ضربه‌ای وارد نکنیم.

محمدپور خاطرنشان کرد: ورود مردم مستلزم آگاهی‌بخشی از طریق، ائمه جمعه، امام جماعت، اساتید، حوزویان و همه افراد مؤثر در رسانه در راستای تقویت بینش کار است و همه نسل‌های جامعه و همه جنسیت‌ها به سمت جریان مردمی‌ سازی تولید با لحاظ کردن نقش خودشان ورود کرده و فرهنگ‌سازی نمایند والا شعار مردمی‌سازی که شالوده آن کار است محقق نخواهد شد.

وی افزود: تامین مواد اولیه، تجهیزات و فناوری، نیروی کار و تأمین مالی از محورهایی در تولید است که مردم می‌توانند مشارکت داشته باشند، ولی به این نکته باید توجه کرد که مردم نمی‌توانند در پروژه های کلان ورود زیادی داشته باشند پس باید تمرکز ما بر حلقه‌های میانی باشد تا شرایط راحتری برای مردم بوجود آید.

محمدپور خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک مقیاس حمایت بیشتری صورت گیرد و تسهیلات در اختیار این بنگاه‌ها قرار داده شود که بیشتر این گونه اشتغال‌ها در بخش روستایی بوده که تشکیل کارگروه اشتغال روستایی امری ضرروی به نظر می‌رسد.

منتخب مردم گناباد و بجستان در مجلس گفت: دولت در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد و باید از همین امروز به صورت جدی اصل ۴۴ قانون اساسی را اجرایی کند که این خود قدم بزرگی در راستای تحقق شعار سال است.

محمدپور تأکید کرد: اگر از توانایی ملت در قضیه اقتصاد استفاده شود وضع معیشت مردم و تورم حتماً بهتر خواهد شد؛ یکی از اشکالات مهمی که ما داریم، این است که روی راه‌های مشارکت مردم فکر نکرده‌ایم.

وی در پایان از متخصصان و دانشگاهیان درخواست کرد: راهکارهای تحقق شعار سال را مورد بررسی قرار دهند و نتایج و راهکارهایی که به مردمی کردن اقتصاد منجر می‌شود را در اختیار مسئولان قرار داده تا همه برای رسیدن به نتیجه مطلوب قدم برداریم.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا