اجتماعی

خواص گل‌ها برای سلامت روح و روان را بشناسید

خواص گل‌ها برای سلامت روح و روان را بشناسید

گل‌ها، گیاهان زیبایی هستند که می‌توانند جلوه‌ای شگفت‌انگیز به خانه ببخشند. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که بودن در کنار گل‌ و گیاه تازه، سلامت جسم و روح را افزایش می‌دهد.

تصفیه هوا

هنگامی که گیاهان تنفس می‌کنند، به طور طبیعی اکسیژن حیاتی را که در محیط مصرف می‌شود را دوباره بر می‌گرداند و سطح دی اکسید کربن سالم را در جو حفظ می‌کنند.

از آنجایی که گل‌های تازه علاوه بر جایگزینی دی اکسید کربن با اکسیژن می‌توانند نقش مهمی در تصفیه اتمسفر داخل خانه ایفا کنند، گل‌ها و گیاهان تازه می‌توانند سایر سموم را نیز از هوا جذب کنند.

تسکین استرس

یک مطالعه رفتاری توسط نانسی ال. اکوف روانشناس و محقق در دانشکده پزشکی هاروارد تأکید کرده است که زندگی با گل‌ها احساس اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد. شرکت کنندگان در این مطالعه تنها پس از چند روز ماندن در اطراف گل‌ها در خانه، احساس منفی کمتر داشته و اشتیاق، شادی و انرژی آن‌ها در محل کار نیز افزایش یافت.

تسکین درد

به لطف خواص تصفیه کننده هوای گل ها، خانواده کمتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی و آلرژی‌های ناشی از سموم موجود در هوا خواهند بود و به ویژه برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مفید است.

خواب بهتر

خواب خوب شبانه فواید بسیاری برای سلامت جسمی و روانی دارد، زیرا استرس‌های زندگی مدرن و سریع، خواب کافی را برای بسیاری دشوار می‌کند.

بهبود سلامت روحی و جسمی

گل‌ها علاوه بر زیبایی، تصفیه‌کننده‌ها و رایحه‌های طبیعی به شمار می‌روند که فضا را پر از عطرهای زیبا می‌کنند و بیانگر هنر، شخصیت و محبت هستند. همه این ویژگی‌ها گل‌ها را به گیاهان دارویی هم برای بدن و هم برای ذهن تبدیل می‌کند.

۲۳۳۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا