فرهنگ و هنر

خطای یک نفر را به کل جامعه هنری تسری ندهید

خطای یک نفر را به کل جامعه هنری تسری ندهید

به گزارش خبرگزاری recive، محمدمهدی اسماعیلی که در سخنرانی خود در آیین اختتامیه سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر چنین گفته بود: «چند نکته در مورد بحث‌های روزهای اخیر و چند عنوان مطلب به مثابه سیاست راهبردی قطعی و نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هست که خدمتتان عرض خواهم کرد. در جمع بزرگ هنرمندان ایرانی، اکثریت قریب به اتفاق‌شان از فاخرترین و اصیل‌ترین بخش‌های جامعه هستند که دل و جان‌شان با احترام به فرهنگ ایرانی و احترام به آیین‌های دینی گره خورده است و هیچ‌کس حق ندارد به جریان هنری و فرهنگی ما با غیر این نگاه، توجه کند. جایی اگر یک نفر خطایی انجام می‌دهد این را نباید به جامعه هنری تسری داد. این جامعه شریف است، چه در سینما، چه در تئاتر، چه در موسیقی و چه در هنرهای تجسمی، این‌ها سرمایه‌های ما هستند و کسی حق ندارد به این سرمایه‌ها جسارت کند و با ادبیات غیرفرهنگی با آن‌ها حرف بزند. این‌ها پیشانی فرهنگی جامعه هستند و من خودم و همکارانم را خادم‌شان می‌بینم.»  

او ادامه داده بود: «دغدغه‌های جامعه ایمانی کشور برای ما مهم است. اصلا دین و آیین دینی با تار و پور همه جامعه ایرانی گره خورده است و حال اگر فردی کاری کند که به این باورها توهین و بی‌احترامی شود این هم محکوم است و از این هم اعلام انزجار می‌کنیم. از این که دل جامعه ایرانی به درد بیاید، ما متاثر می‌شویم هرچند شاید مسئولیت مستقیمش بر دوش ما نباشد اما ممکن است در حاشیه‌ای فردی خطایی مرتکب شود و اگر این خطا توهین به آیین‌ها و سلوک ایمانی جامعه باشد محکوم است و وظیفه ماست که به عنوان متولیان فرهنگ و هنر عزیزانی که خاطرشان مکدر شده است عذرخواهی کنیم.»

بیشتر بخوانید: 

معرفی برندگان جایزه باربد در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر

عذرخواهی نوشین معراجی؛ به اصول دینی در روابط زن و مرد ایمان کامل دارم

او در ادامه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درمورد بودجه جشنواره موسیقی فجر توضیح داد: «در ماجرای بودجه، دوستان ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر می‌توانند گواهی دهند که از سوی ستاد جشنواره هیچ درخواست مالی ارسال نشده که ما آن را انجام نداده باشیم و در زمینه افزایش بودجه جشنواره در دوره‌های بعد حتما هر اقدامی را انجام خواهیم داد.» 

اسماعیلی درباره مدیریت دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از انتصاب محمد اله‌یاری، مدیر سابق این دفتر و سرپرست فعلی آن، به عنوان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی و صحبت‌هایی که مبنی بر بازگشت این مدیر به دفتر موسیقی مطرح شده است، توضیح داد: «آقای اله‌یاری با توجه به سابقه درخشانی که در عرصه مدیریت حوزه کتاب در معاونت فرهنگی داشت، به تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت جدیدی را در این معاونت بر عهده گرفت. در عین حال با توجه به ضرورت حضور او در دفتر موسیقی حین برگزاری جشنواره موسیقی فجر از وی خواستیم که به صورت توامان در این دو سمت حضور داشته باشد. البته طی روزهای گذشته با ارتباطی که برخی از هنرمندان شریف حوزه موسیقی با ما داشتند، صحبت‌هایی مبنی بر بازگشت آقای اله‌یاری به دفتر موسیقی مطرح شد که نشان از رضایت‌مندی جامعه موسیقی از حضور او در این دفتر دارد. به هر حال در هفته پیش رو جلساتی را برگزار کرده و هرچه زودتر تکلیف مدیریت دفتر موسیقی را معلوم می‌کنیم.» 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جواب سوال دیگری مبنی بر نحوه برگزاری کنسرت‌ها در روزهای پیش رو اظهار کرد: «تمام تلاش ما این است که تعطیلی در کار نباشد و بتوانیم با رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مقابل سویه جدید کرونا در برگزاری برنامه‌های موسیقایی تعطیلی نداشته باشیم.» 

۵۷۲۵۹

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا