سمنان

خدمت رسانی در ایجاد اشتغال نباید منوط به پرداخت تسهیلات بانکی گردد

خدمت رسانی در ایجاد اشتغال نباید منوط به پرداخت تسهیلات بانکی گردد

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی و مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، مدیرکل و معاونت توانبخشی اداره بهزیستی استان، فرماندار و رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی و جمعی از مدیران استانی در آستانه هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت با جمعی از مدال آوران پاراآسیایی ، جهانی و توانخواه تحت حمایت دیدار کردند.

در این دیدار مدیرکل بهزیستی استان ضمن عرض تبریک به مناسبت در پیش رو بودن روز جهانی و هفته ملی گرامیداشت افراد دارای معلولیت با اشاره به اینکه ورزشکاران و مدال آوران سرمایه های این مرز و بوم به شمار می آیند عنوان کرد : هدف از این دیدار ارج نهادن به تلاش و همت قهرمانان است که با به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی باعث غرور و افتخار ملی می شوند .

محمود منطقی هدف تمامی فعالیت های بهزیستی را توانمندسازی جامعه هدف برای زندگی بهتر عنوان کرد و افزود : ناتوانی جسمی دارای ابعاد روان شناختی، اجتماعی و اقتصادی است و لذا توانمندسازی افراد دارای معلولیت میتواند در برگیرنده افزایش مشارکت، خودآگاهی، قابلیت اعتماد و گسترش کارآفرینی توسط خودشان باشد.

مدیر کل بهزیستی استان گفت : ما در سازمان بهزیستی به دنبال استفاده از تمامی پتانسیل ها و ظرفیت ها در امر اشتغال جامعه هدف به ویژه افراد دارای معلولیت هستیم چرا که ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای آنان علاوه بر توانمندسازی در رشد اقتصادی و اجتماعی کشور نیز موثر خواهد بود . فرآیند توانمندسازی حرفه ای و شغلی افراد دارای معلولیت در واقع جلب اعتماد افراد جامعه به قابلیت ها و استعداد آنان است و هرچقدر ما، در جلب اعتماد جامعه و کارفرمایان موفق تر عمل کنیم فرایند توانمندسازی کارآمدتر و مسیر رسیدن به اهداف نتیجه محور هموار می گردد.

وی با اشاره به اینکه باید توانمندی‌های افراد دارای معلولیت را به جامعه معرفی کنیم خاطر نشان کرد : خدمت رسانی در ایجاد اشتغال نباید منوط به پرداخت تسهیلات بانکی گردد بلکه باید از دیگر ظرفیت های موجود در بخش دولتی و غیردولتی نیز استفاده کرد و ضمن حفظ حرمت انسانی آنان تلاش شود این قشر را در مسیر شکوفایی استعدادها ، تامین خوداتکایی، رشد ایمان و کارآفرینی هدایت کنیم .

منطقی در پایان از تمامی مسئولین و مدیران دستگاه های اجرائی جهت شرکت در مراسم هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت دعوت کردند.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا