سمنان

خبرنگاران از ارکان اصلی دموکراسی در جامعه هستند

خبرنگاران از ارکان اصلی دموکراسی در جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین استان سمنان؛ سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان شامگاه پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در آیین تجلیل ازخبرنگاران و اصحاب‌ رسانه شهرستان شاهرود با بیان این‌ مهم که در سال جاری به‌ جهت همزمانی روز گرامیداشت مقام خبرنگار با ایام عزاداری سید الشهدا(ع)، مراسم تجلیل از خبرنگاران زودتر از موعد مقرر در استان برگزار شد، گفت: خبرنگاری یک‌ راه، منش و مسیر است و تنها یک‌ واژه نیست، خبرنگار باید زبانش بیانگر حقیقت، بیانش روشن بخش، هدایتگر و مشخص کننده مسیر از طریق انعکاس واقعیت ها و نگاه او آفتاب امید بخش در راستای‌جهاد تبیین‌ باشد.
وی ادامه داد: اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرنگاران، سربازان خط مقدم جهاد تبیینی هستند که مقام معظم رهبری فرمودند و می توانند امید آفرینی در جامعه را افزایش داده و به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین نقش آفرینی کنند.
هاشمی با بیان‌ اینکه خبرنگار باید به واقع پژوهشگر و قانونمند بوده و در بحث انتشار خبر به سرعت‌ و دقت به صورت توامان توجه داشته باشد، تاکید کرد: خبرنگار به‌ عنوان سنگ صبور مردم، همواره به صورت آنلاین و شبانه روزی بدون تعطیلی آماده خدمت‌رسانی است.
وی تصریح کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه ضرورت دارد فرصت ها و پتانسیل ها را برای امید آفرینی و تقویت روحیه مردم بیان کنند و نقاط ضعف و کاستی ها را با صداقت و شفافیت برای برطرف شدن، به مدیران منعکس نمایند.
استاندار سمنان با اشاره به این‌ مهم که سرعت در انتقال خبر یکی از پارامتر های موفق خبرنگار است، اظهار داشت: خبرنگاران لازم است در راستای‌ افزایش وحدت، همدلی و صمیمت و موفقیت در سطح استان و پیشرو بودن در ابعاد مختلف و دستیابی به توسعه‌متوازن، همانگونه که‌ تاکنون مَدنظر بوده، در ادامه‌ نیز گام‌ بردارند.
وی در ادامه گفت:برگزاری سفر پر خیر و برکت ریاست محترم جمهوری به استان، تخصیص بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر، اجرای موفق طرح مردمی کردن یارانه ها، راه اندازی مجدد ۴۵ واحد تولیدی راکد و فرآهم سازی حدود ۱۳۰۰ فرصت شغلی جدید از این محل، برپایی کاروان خدمت و دیدار مردمی در جای جای استان، موفقیت در اجرای مطلوب طرح نهضت ملی مسکن، تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن علی رغم‌دغدغه های موجود، آغاز روند احداث ۹۷۵ واحد مسکن روستایی در قالب طرح‌ نهضت‌ ملی مسکن‌ در استان، کسب رتبه‌ برتر کشوری در حوزه تعهد اشتغال، پرداخت ۱۴.۴ درصد تسهیلات رونق تولید کل کشور در استان، رتبه برتر در بحث‌ پرداخت‌ تسهیلات دامدارکارت، کاهش نرخ بیکاری به زیر ۷‌درصد، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به بیش از ۱۲ هزار خانواده از محل سفر ریاست جمهوری به استان و سایر موارد از این دست، نمونه ای از اقدامات و موفقیت مطلوب صورت گرفته در استان است که در سایه وفاق،‌ همدلی و وحدت محقق شده است.
هاشمی خاطر نشان کرد: تا به امروز ۶۲ هزار تُن گندم در استان برداشت و خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته و بالغ بر ۶۳ درصد طلب کشاورزان‌ نیز پرداخت شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه از نقد سازنده و منصفانه استقبال می‌کنم، عنوان داشت: از زمان حضور در استان در بحث جلوگیری از اعلام شکایات از مطبوعات و خبرنگاران اقدامات ویژه در دستور کار قرار گرفت و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
استاندار سمنان گفت: در بحث تقویت مطبوعات، خبرگزاری های‌ برخط و پایگاه های خبری استان از طریق اقدامات حمایتی در راستای توسعه متوازن، نیاز است تا برنامه ریزی های لازم‌ صورت گیرد.

تاریخ:

۱۴۰۱/۰۵/۰۷

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا