همدان

حماسه نهم دی تجلی وحدت ملت بر محور ولایت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی‌نیا ظهر امروز در جمع مسئولین به مناسبت گرامیداشت دهه بصیرت اظهار کرد: در حماسه نهم دی سال ۱۳۸۸، آنچه که به وضوح نمایان شد بصیرت و میثاق امت با ولایت بود که به صورت عالی جلوه‌گر شد  و این دو عامل از ارکان مهم و مستمر برای تداوم جامعه اسلامی است.

وی رمز ماندگاری انقلاب را این دو مهم عنوان کرد و گفت: چنانچه میثاق با ولایت و بصیرت مردم نبود فتنه سال ۸۸ رویای دشمنان را محقق می‌کرد، بصیرت و ارتباط عمیق مردم با ولایت نقش حیاتی در بقای انقلاب اسلامی دارد و هر تهدیدی متوجه انقلاب شود با الهام از آموزه‌های ۹ دی خنثی می‌شود.

امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه فتنه و عدم بصیرت باعث گمراهی انسان در تشخیص راه می‌شود افزود: داشتن راهنما باعث تشخیص سره از ناسره می‌شود و چه راهنمایی بهتر از ولایت فقیه.

وی یوم‌الله نهم دی‌ماه را حاصل ولایتمداری و بصیرت بالای مردم ایران عنوان کرد و گفت: ۹ دی روزی تاریخی، ماندگار، سرنوشت‌ساز و تجلی وحدت ملت بر محور ولایت و دیانت و بصیرت مردم انقلابی ایران بود که توانست پیام وفاداری مردم به ولایت و انقلاب را به دنیا نشان دهد و تکلیف دشمنان را یکسره کند.

مغیثی‌نیا افزود: این حماسه تحت عنایات اهل بیت(ع) و بخصوص وجود مبارک امام حسین(ع) بزرگترین توطئه علیه انقلاب و نظام اسلامی را در هم شکست و کسانی که در دامن توطئه‌گران افتاده بودند را ناکام گذاشت.

وی در ادامه به آثار و برکات این حماسه بزرگ اشاره کرد و یادآور شد: آشکار شدن ظرفیت‌های مردم انقلابی برای عبور از بحران‌ها، عشق و ارادت مردم به ارزش‌های انقلاب و حساسیت نسبت به حرمت مکتب عاشورا و مدیریت ولایت فقیه از مهمترین آثار و پیامدهای مهم حماسه ۹ دی است.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی شخصیتی محبوب بین مردم بوده و هست و رمز محبوبیت او در اخلاص است به طوری که میلیون‌ها نفر در تشییع پیکر مطهر ایشان حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه شهادت سردار دل‌ها دارای برکات زیادی بود و امروز امنیت منطقه و جهان مدیون و مرهون خون پاک آن شهید است تأکید کرد: اگر سردار سلیمانی نبود تمام دنیا در تصرف داعشی‌ها قرار می‌گرفت.

مغیثی‌نیا گفت: اخلاص، پایبندی دائمی به شرع مقدس، شجاعت، تدبیر، خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن، شخصیت انقلابی و فراجناحی و فراحزبی بودن و ولایتمداری از مهمترین مؤلفه‌های مکتب این شهید والا مقام است که باید تمام این ابعاد و ارزش‌ها که نیاز امروز جامعه ماست در جامعه تبیین شده و به الگوی عملی مردم ما برای ایستادگی در مقابل دشمنان تبدیل شود.

انتهای پیام/ 3140/

 



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا