اخبار ورزشی

حرفهای تکان‌دهنده حراست وزارت ورزش درباره شرط‌بندی و تبانی!

حرفهای تکان‌دهنده حراست وزارت ورزش درباره شرط‌بندی و تبانی!

به گزارش خبرگزاری recive؛ مجید شهیدی دوشنبه شب روی خط تلفنی برنامه فوتبال برتر رفت و صحبت‌هایی را درباره مسائل مربوط به تبانی و شرط‌بندی و فساد در فوتبال و به خصوص در دسته‌های پایین‌تر بر زبان آورد.
شهیدی صحبت‌هایش را اینطور شروع کرد: «واقعیت این است که داوران جامعه‌ای تلاشگر و خدوم هستند که درآمد آنها با بازیکنانی که در همین عرصه فعالیت می کنند قابل قیاس نیست اما در همین فضا، عده‌ای با اهداف خاص در صدد هستند تا به نوعی سوءاستفاده کرده و با اقداماتی هدفمند در نتایج بازی دخل و تصرف می‌کنند. از سوی دیگر با دستور وزیر ورزش و جوانان در صدد هستیم تا نظارت دقیقی بر جنبه‌های مختلف ورزش داشته باشیم و بر همین اساس مسایل را رصد می‌کنیم تا شائبه‌هایی که در رشته‌هایی مانند فوتبال است را برطرف کنیم.»
مدیرکل حراست وزارت ورزش ادامه داد: «در مورد پرونده جدیدی که مطرح شده موضوع این است که پیشنهاد تبانی در لیگ دسته ۲ از سوی ناظر بازی تیم‌های عقاب تهران و ایمان سبز شیراز صورت گرفته بود که اتفاقات آن بازی را رصد کردیم و زمانی که طرفین در محلی خاص قرار ملاقات داشتند، اقدامات لازم صورت گرفت. شخص خاطی در واقع سابقه داوری داشته و به واسطه احدی از داوران که پیش از این به دلیل تخلفات گسترده‌ای که در پرونده دارد، چند سال محروم بوده است در چیدمان داوری دست داشته و در این میان مبالغی رد و بدل شده است. در حال حاضر حساب های بانکی و شرایط موجود را رصد می کنیم تا جنبه‌های مختلف این مساله مشخص شود.»
او با اشاره به مبالغ رد و بدل شده در این خصوص گفت: «پرونده به مراجع قضایی ارسال و مشخص شده که چک‌هایی وجود دارد و بدون شک مبالغ بیشتر از این‌ها خواهد بود. این پرونده ۲ روز است که در حال رصد و پیگیری است و پس از تکمیل تحقیقات در معرض عموم قرار می‌گیرد. این اتفاقات در سطح لیگ ۲ بوده اما رصدهای ما ادامه خواهد داشت.»
مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان درباره سایت‌های شرط‌بندی هم گفت: «این مساله برای ما بسیار جدی است، سایت‌های موجود بیشتر در خارج از کشور بوده و از سوی برخی از افراد در داخل کشور به نوعی مدیریت می‌شود. در سال‌های۹۶ و ۹۷ این سایت‌ فعال بودند اما با کارگروهی که با هدف مبارزه با سایت‌های شرط‌بندی ایجاد شد در نهایت امروز شاهد هستیم تعداد بسیاری از این سایت‌ها مسدود و خاطیان به مراجع قضایی سپرده شدند.»
شهیدی با اشاره به افرادی که در نتایج فوتبال به صورت مستقیم نقش دارند، تاکید کرد:‌«این موضوع متاسفانه در فوتبال وجود دارد. به عنوان مثال پرونده سردار بوکان باید دوباره بررسی شود. در دولت جدید مبارزه با فساد در دستور کار است و به صورت جدی با خاطیان برخورد خواهد شد. در روزهای گذشته فیلمی منتشر شد که یک دروازه‌بان ۳ متر از دروازه خارج شده که او را به کمیته اخلاق فرستادیم تا مساله پیگیری شود.»
مدیرکل حراست وزارت درباره اینکه با بازیکنان خارجی ارزان‌قیمت قراردادهای نجومی بسته می‌شود هم گفت:‌«متاسفانه این اتفاقات در دوره‌های گذشته اتفاق افتاده اما در دیگر شاهد این مسایل نخواهیم بود چرا که همه چیز را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهیم تا پول‌بیت‌المال هدر نرود.»

258 258

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا