اخبار بورس

جهش ۷۴ درصدی ارزش معاملات بورس منطقه‌ای گیلان

به گزارش خبرنگار ایرنا، فعالان بازار سرمایه در گیلان مرداد ماه امسال بیش از ۱۱ هزار و ۲۴ میلیارد ریال سهام در تالارهای بورس استان معامله کردند که این میزان در شهریور ماه به بیش از ۱۹ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال رسید.

همچنین بورس گیلان شهریور ماه در نوع معاملات نیز شاهد تعادل در کفه ترازوی خرید و فروش بود زیرا از مجموع ارزش معاملاتی بیش از ۹ هزار و ۸۱۵ میلیارد و ۲۵ میلیون ریال مربوط به خرید سهام و افزون بر ۹ هزار و ۳۹۹ میلیارد و ۷۲۴ میلیون سهام نیز مربوط به فروش است.

همچنین طی ماه گذشته بازار بورس منطقه‌ای گیلان در تعداد سهام معاملاتی نیز مقایسه با مرداد ماه شاهد جهش ۹۲ درصدی بود زیرا از ۷۸۲ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۲۰۹ سهم معامله شده در مردادماه به یک میلیارد و ۵۰۲ میلیون و ۸۵۷ سهم رسید.

طی این ماه کفته ترازوی معاملات سهام از نظر تعداد به سمت خرید سنگین تر بود که ۹۰۸ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۹۷۳ سهم خریداری و ۵۹۴ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۷۹۱ سهم فروخته شده است.

سرپرست بورس منطقه ای گیلان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اسناد خزانه ۹۰۹، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تصمیم و صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت فیروزه آسا بیشترین ارزش معاملاتی فعالان بازار سرمایه در گیلان را طی ماه گذشته به خود اختصاص دادند.

دکتر حافظ محفوظی اظهار داشت: به نظر می رسد که افزایش حجم و ارزش معاملات ناشی از ارزندگی سهام و خوش بینی سهامداران به سیاست های اقتصادی و گزارشات مثبت شرکت ها در ۶ ماه اول سال باشد.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا