یزد

جمع آوری 300 میلیارد ریال زکات طی هفت ماه گذشته در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدشجاعان پیش از ظهر امروز در جریان دیدار با امام جمعه یزد محرومیت زدایی را رویکرد جدی کمیته امداد دانست و اظهار کرد: در هفت ماه گذشته، ۳۰ میلیارد تومان زکات در استان یزد جمع آوری شده است.

وی افزود: از میزان کل زکات جمع آوری شده در استان یزد دو میلیارد تومان آن زکات واجب و ۲۸ میلیارد تومان آن زکات مستحب و ۱.۵ میلیارد تومان نیز کفارات جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی یزد گفت: کفارات با همکاری سازمان غله به آرد تبدیل می شود و آرد یا نان بین نیازمندان توزیع می شود.

شجاعان در مورد موارد مصرف زکات جمع آوری شده در استان یزد تصریح کرد: ۲۰ میلیارد تومان از این میزان صرف تهیه سبد معیشتی برای خانواده های نیازمند، ۲.۵ میلیارد تومان صرف تهیه مسکن محرومان، ۳.۵ میلیارد تومان صرف تامین جهیزیه، ۱.۵ میلیارد تومان صرف درمان و ۲.۵ میلیارد تومان نیز برای تحصیل دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت هزینه شده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۰۰ مبلغ در سطح استان کار ترویج فرهنگ زکات را انجام می‌دهند، از امام جمعه یزد خواست: تا موضوع مهم زکات در نمازجمعه برای مردم تشریح شود.

انتهای پیام/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا