گیلان

جمع‌آوری تله‌های زنده گیری پرندگان شکاری در گیلان+ عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هرساله با آغاز فصل مهاجرت پرندگان، تعداد زیادی از پرندگان آبزی و کنار آبزی برای زمستان گذرانی در تالاب‌ها، آبگیرها و پارک ملی خشکی – دریایی بوجاق کیاشهر فرود می‌آیند.

متأسفانه قاچاقچیان حرفه‌ای همه‌ساله در ایام مهاجرت و فصل زمستان گذرانی با افزایش تله گذاری و کاشت درختان مصنوعی به‌منظور فریب و صید این‌گونه های با ارزش پرندگان اقدام می‌کنند.

 

بالابان، بحری، شاهین و عقاب از جمله پرندگانی هستند که استان گیلان و زیستگاه های آن را محل مهاجرت خود انتخاب می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان گیلان از عزم جدی این یگان در جمع‌آوری تله‌های زنده گیری در استان خبر داد و گفته که برای حفاظت از این پرندگان شکاری مناطق تخلف به‌درستی و دقت بالا شناسایی‌شده‌اند.

 

به گفته اکبری پور، در اقدام به‌موقع کادر یگان حفاظت از محیط‌زیست استان گیلان، ۱۸۶ تله زنده گیری این پرندگان، در حوزه مناطق تحت مدیریت استان به‌ویژه پارک ملی بوجاق و تالاب بین‌المللی انزلی، جمع‌آوری و تخریب شده است.

 

یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان از برخورد قاطع با متخلفان زیست‌محیطی خبر داده و دوستداران طبیعت می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف گزارش‌های خود را به نزدیک‌ترین اداره یا پاسگاه محیط‌بانی اطلاع دهند و یا با شماره تلفن ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا