اجتماعی

جشن میلاد حضرت امام رضا (ع) در سراسر قشم برگزار می شود

جشن میلاد حضرت امام رضا (ع) در سراسر قشم برگزار می شود

به گزارش recive، حجت الاسلام احمد غلامی روز پنجشنبه اظهار داشت: این جشن های فرخنده با انجام سخنرانی مذهبی با موضوع سیره عملی حضرت امام رضا (ع)، اجرای سرود، قرائت زیارت امین الله، مدیحه خوانی، برگزاری مسابقات حضوری فرهنگی، همخوانی و قرائت حدیث کسا در مساجد شهرها و روستاهای نگین خلیج فارس برگزار خواهد شد.

وی ادامه ادامه داد: جشن میلاد فرخنده هشتمین امام شیعیان جهان از شامگاه پنجشنبه ۱۹ خرداد با برگزاری مراسم محوری ولادت سلطان دین، ولی الله اعظم، ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا – علیه و علی آبائه و ابنائه آلاف التحیه و الثناء در مسجد امام رضا(ع) سرزمین آب و آفتاب شهرستان قشم برگزار می شود.

رییس تبلیغات اسلامی قشم با اشاره به این حدیث شریف و مبارک از امام رضا علیه السّلام که فرمودند: «رَحِمَ اللّه ُ عَبْدا اَحیا اَمْرَنا، یَتَعَلَّمُ عُلومَنا وَ یُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَاِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعونا»، افزود: وجود نازنین امام هشتم می فرمایند: رحمت خدا بر بنده ای را که امر ما را زنده کند. دانش های ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم زیبایی های سخنان ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند.

حجت الاسلام غلامی توضیح داد: کلام، حرکات و همه افعال امامان معصوم (ع) برای ما الگو است از این رو امام رضا علیه السلام فرمودند اگر زیبایی ها سخنان ما را می دانستند که این مهم و بازگو کردن سخنان اهل بیت (ع) وظیفه روحانیون مذهبی، رسانه های جمعی و آحاد افراد فرهیخته جامعه است که زیبایی های کلام ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین را به جامعه منتقل کنند.

وی اضافه کرد: مردم با شنیدن این سخنان که کلام های انسانی است و کرامت انسانی را برای انسان ها به ارمغان می آورند، عاشق مکتب والای ائمه اطهار(ع) می شوند چرا که این سخنان بی بدیل و بی نظیر روحی است که در وجود آدمی دمیده می شود.

حجت الاسلام غلامی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است با برپایی موکب ها و ایستگاه های صلواتی جشن میلاد امام رضا (ع) از سوی دوستداران، شیعیان و مسلمانان اهل سنت در سطح جزیره قشم و مساجد با توزیع شیرینی، شربت در میان قشموندان و شیرین کردن کام مردم، شیرینی ولادت آن حضرت را دو چندان کنند.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا