اخبار استانها

جشنواره فیلم فجر در شهر قم/ اکران ۱۶ فیلم در سه سینما

جشنواره فیلم فجر در شهر قم/ اکران ۱۶ فیلم در سه سینما

به گزارش خبرگزاری recive از قم، سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به جزئیات برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر در شهر قم، اظهار کرد: در ایام خجسته دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر همزمان با سراسر کشور در استان قم برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه برخلاف سال گذشته که فقط سینما «وتوس» میزبان این رویداد سینمایی در قم بود، امسال سینماهای «تربیت» و «شهرآفتاب» نیز پذیرای علاقه‌مندان به جشنواره فیلم فجر هستند، گفت: از میان ۲۲ فیلم حاضر در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر، ۱۶ فیلم در استان قم و دیگر استان ها اکران خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: هر فیلم در طول ایام جشنواره سه بار و در هر سینما یک نوبت به روی پرده می‌رود. سینماهای وتوس، تربیت و شهرآفتاب از ۱۵ تا ۲۲ بهمن در دو سانس ۱۸ و ۲۰:۳۰ و در مجموع ۴۸ سانس پذیرای علاقه‌مندان به هنر هفتم هستند.

حسینی کاشانی با تاکید بر رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی طبق دستورالعمل های ستاد ملی و استانی کرونا در طول ایام برگزاری جشنواره، ابراز کرد: با عنایت به در پیش بودن کنگره ملی شهدای قم، جشنواره فیلم فجر در این استان با یاد و خاطره و گرامیداشت ۶۰۹۰ شهید والا مقام استان قم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با دستور مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری استاندار قم امیدواریم در سال آینده یک فیلم بلند سینمایی با محوریت یکی از شهدای شاخص قم که توسط بنیاد فارابی تولید خواهد شد را در جشنواره فیلم فجر شاهد باشیم، گفت: همچنین در حال پیگیری هستیم تا با محوریت کنگره شهدای استان تعدادی فیلم مستند و کوتاه نیز برای سال آینده تولید شود .

به گفته وی، سه سامانه سینما تیکت، ایران تیک و گیشه هفت از عصر امروز برای تهیه بلیط در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

بر اساس اعلام دفتر سینمایی، سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، فیلم های «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «خائن کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی، «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس، «بدونِ قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی، «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی، «ضد» به کارگردانی امیر عباس ربیعی و «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر از جمله فیلم هایی است که در قم اکران خواهند شد.

همچنین «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا، «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی، «هناس» به کارگردانی حسین دارابی، «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی، «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی، «برف آخر» به کارگردانی امیر حسین عسگری و «بی رؤیا» به کارگردانی آرین وزیر دفتری، «لایه‌های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب و «ماهان» به کارگردانی حمید شاه حاتمی از جمله شانزده فیلم حاضر در جشنواره فیلم فجر هستند که در قم به روی پرده می‌روند.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا