اجتماعی

جزییات برگزاری کلاس‌های جبرانی دانش‌آموزان

جزییات برگزاری کلاس‌های جبرانی دانش‌آموزان

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در جمع مدیران و آموزگاران ابتدایی شهرستان سمیرم اظهار داشت: مردم این شهرستان به فرهنگ‌دوستی، فرهنگ پروری و علم دوستی شهره هستند.

وی بیان داشت: مدیران مدارس راهبران اصلی فرآیند یاددهی و یادگیری هستند و حقیقتا آن‌ها در دروان کرونا زحمات بسیار زیادی کشیدند و توانستند آموزش را در سخت‌ترین شرایط تداوم ببخشند و اگر بنا بود که بخواهیم در سطح وزارتخانه برای مدیریت مدارس در دوران کرونا دوره برگزار کنیم، حدود ۱۰ سال زمان نیاز داشت که با خلاقیت مدیران مدارس، توانستیم از این شرایط بسیار سخت با موفقیت عبور کنیم.

حکیم‌زاده افزود: در این شرایط بود که جامعه، شکوه و عظمت کار فرهنگیان را به درستی درک کرد؛ هرچند این قشر در این دوسال برخی موارد مظلوم هم واقع شدند و در مواقعی تلاش بی‌شائبه فرهنگیان دیده نشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تعدادی از جلوه‌های ویژه معلمی در این دوران به نمایش درآمد، اما هزاران صحنه از این ایثار و فداکاری‌های معلمان دیده و یا به تصویر کشیده نشد.

وی تصریح کرد: خاصیت دنیای آموزش الکترونیک، این است که یادگیری کامل در سن کودکی رخ نمی‌دهد و خاستگاه آموزش الکترونیکی، مختص بزرگسالان بوده است.

حکیم زاده گفت: قبل از کرونا عده‌ای بر این باور بودند در آینده‌ای نزدیک آموزش مجازی، جای مدرسه را خواهد گرفت، اما بعد از شیوع این ویروس و استفاده اجباری از فضای مجازی برای آموزش، بسیاری از کشورهای پیشرو دنیا که امکانات خوبی هم در زمینه آموزش مجازی داشتند، متوجه شدند که مدرسه رکن اساسی در فرآیند تعلیم و تربیت دارد و هیچکس و هیچ فناوری نمی‌تواند جای معلم را بگیرد و به همین دلیل کشورهای پیشرفته با سرعت اقدام به بازگشایی مدارس کردند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این زحمات کشیده شد، اما به دلیل اینکه کودکان دوره ابتدایی نمی‌توانند تمرکز طولانی مدتی داشته باشد و وقتی این موضوع با گوشی تلفن همراه ادغام شد، آن‌ها فرآیند آموزش را به خوبی طی نکرده‌اند.

وی گفت: زمانی که تصویر بزرگ ارتباط پرهیجان یک معلم درکلاس به یک تصویر کوچک تبدیل می‌شود، طبیعتاً به دلیل آنکه کودک در این شرایط نهایتاً ۱۰ دقیقه تمرکز دارد، فرآیند یادگیری به خوبی طی نمی‌شود.

حکیم‌زاده ادامه داد: در این میان دانش‌آموزانی که خانواده‌های کم‌سواد داشتند، خیلی بیشتر آسیب دیدند و این موضوع در همه جای دنیا رخ داده و مختص کشور ما نیست و این افراد در حال حاضر محتاج کمک ما معلمان دوره ابتدایی هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با پیگیری‌های مداوم وزیر آموزش و پرورش، طرح جبران و تثبیت دانش‌آموزانی که فرآیند آموزش را در دوران کرونا به درستی دنبال نکرده‌اند، مصوب و منابع مال آن تأمین و به زودی برای اجرا به استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

۴۰ درصد مدارس دولتی تهران فرسوده است

تحصیل بیش از ۶۰ هزار دانش آموز لرستانی در مدارس و مراکز غیردولتی

۲۳۳۲۳۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا