سمنان

جزئیات رایگان شدن آموزش فیلمسازی در ۱۰ استان کشور از جمله سمنان ابلاغ شد

جزئیات رایگان شدن آموزش فیلمسازی در ۱۰ استان کشور از جمله سمنان ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، محمد خزایی گفت: طرح آموزش رایگان فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران در مرحله اول برای ۱۰ استان کشور پیش بینی شده بود که این روند در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت.

وی اسامی ۱۰ استان مرحله اول را به این ترتیب شامل استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، سمنان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان اعلام کرد.

خزاعی افزود: از مدتها قبل بحث آموزش رایگان فیلمسازی در سفرهای مختلف استانی مطرح بوده است. این آموزش‌ها در راستای تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی به منظور کشف استعدادهای نوظهور و تقویت و گسترش جریان فیلمسازی در استانهای مختلف صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: فلسفه شکل گیری مراکز انجمن سینمای جوانان با هدف آموزش رایگان فیلمسازی در سطح ملی به منظور کشف استعداد بوده است.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: علاوه بر این ۱۰ استان، پذیرفته شدگان سایر استانها نیز، از ۱۰درصد از خدمات رایگان آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران برخوردار می‌شوند که انتخاب آنها از طریق آزمون جامع فیلمسازی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رویکرد عدالت فرهنگی مبتنی بر سیاست‌های کلان دولت سیزدهم به عنوان راهبرد اصلی فعالیت‌های سازمان سینمایی در این دوره است، اظهار داشت: بسیاری از فیلمسازان مطرح سینمای کشور از سابقه حضور و فعالیت در سینمای جوانان ایران در اقصی نقاط کشور برخوردارند و به نظر می‌رسد این طرح آموزش رایگان منجر به معرفی استعدادهای تازه فیلمسازی شود.

آزمون جامع انجمن سینمای جوانان ایران جمعه ۲۷ آبان سال‌جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود و ثبت‌نام این آزمون تا روز پنجشنبه ۲۶ آبان ماه ادامه دارد.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا