اردبیل

جریان‌سازی و نیروسازی دو بازوی تداوم استکبارستیزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، باری دیگر ۱۳ آبان فرا رسید و همین موضوع بهانه‌ای شد تا با تعدادی از دانش‌آموزان بسیجی و فعال اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی استان اردبیل هم‌کلام شده و در خصوص نقش دانش‌آموز امروزی در استکبارستیزی و شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی به بحث بپردازیم.

تحریم و محاصره  ۴۳ ساله دشمن با شکست سختی مواجه شده است

عرفان درویشی، دانش‌آموز پایه یازدهم رشته علوم انسانی از مدرسه نمونه دولتی شیخ مفید به عنوان اولین نفر وارد بحث شده و نظرش را این چنین آغاز کرد: اگر دانش‌آموزان دیروز در جبهه‌های حق علیه باطل دوشادوش بزرگمردان از خاک و حیثیت وطن دفاع می‌کردند و در دفاع مقدس حضور داشتند، امروز نیز ما شاهد حضور نوجوانان به عناوین و نقش‌های دیگر در جبهه حق علیه باطل هستیم که نمونه آن فعالیت‌های فرهنگی است که دانش‌آموزان علیه جنگ نرم مستکبران انجام می‌دهند.

اکنون شعار دانش‌آموز انقلابی، آرمان‌خواهی و عدالت‌طلبی است؛ که این موارد محقق نخواهد شد مگر اینکه دانش‌آموزان از بین خودشان این جنبش را ایجاد کنند.

به طور مثال استکبارستیزی امروزه می‌تواند با خنثی‌سازی تحریم از طریق حمایت از کالای ایرانی رخ دهد و یا اختراعات علمی دانش‌آموزان و اقدامات فرهنگی در صفحات مجازی و… تماما اقداماتی هستند که سبب افزایش غرور ملی و سرافرازی کشورمان می‌شود.

در روز ۱۳ آبان دانش‌آموزان در صدد این هستند که به هم‌نوعان و همسن‌ و سالان خود این مسئله را برسانند که ۴۳ سال انواع تحریم و تنگناهای محاصره اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران اسلامی هیچ نتیجه‌ای نداده و بعد از این هم نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت و این اقدامات دشمن با شکست سختی مواجه شده است.

نقش دانش‌آموزان و تشکل‌های اسلامی و دانش‌آموزی در جلوگیری از انحراف، کج‌روی‌ها و نفوذ احتمالی دشمن دارای اهمیت بسیار است. آنان اگر به وظیفه اسلامی خود عمل کنند، جلوی هرگونه انحراف و توطئه گرفته خواهد شد. در مدارس و مراکز آموزشی ممکن است افرادی باشند که با طرح مسائل منحرف‌کننده، باعث پیدایش مشکلات فکری و اعتقادی در میان دانش‌آموزان شوند.

دانش‌آموزان باید نسبت به این افراد و این تفکرات، عکس‌العمل نشان دهند و با اقدام سریع و زیرکانه در رفع آن بکوشند. دانش‌آموزان، آینده سازان این کشورند و باید همواره باعث افتخار و سربلندی این مردم باشند و از نظام اسلامی و ارزش‌های آن پاسداری کنند.

جریان‌سازی و نیروسازی دو موضوع مهم جامعه دانش‌آموزی است

محمدرضا مرادی، یکی دیگر از دانش‌آموزان و عضو اسبق قرارگاه ملی انجمن اسلامی دانش‌آموزان، جریان‌سازی را یکی از مهم‌ترین موضوعات در بین دانش‌آموزان دانسته و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانش‌آموزان در سال ۹۷ فرمودند: «اعضای این انجمن افسران جنگ نرم هستند.» این بهترین ماموریت و سرلوحه برای ما دانش‌آموزان است تا در راه رشد و توسعه انقلاب اسلامی قدم‌های محکم و استوار برداریم.

اکنون دانش‌آموزان ظرفیت‌های علمی و پرورشی بسیاری دارند که با بهره‌گیری از این توان، کشورمان در سطح دنیا سربلند و سرافراز خواهد بود.

دانش‌آموزان می‌توانند در سنگر تحصیل و عرصه‌های مختلف علم و فناوری افتخارآفرینی کنند و بی‌شک دشمن از این موارد هراس دارد و همواره سعی می‌کند نوجوانان کشورمان را به انحراف بکشاند و از اصل قضیه دور نگه دارد اما همچون گذشته، با شکست مواجه خواهد شد.

در برهه حساس فعلی دو موضوع اثرگذار در فضای دانش‌آموزی وجود دارد که جریان‌سازی و نیروسازی برای انقلاب اسلامی است که دانش‌آموزان با فعالیت‌های خود درصدد تحقق این موضوع هستند.

مرگ بر آمریکای سال ۱۳۵۷ هیچ تفاوتی با مرگ بر آمریکای سال ۱۴۰۰ ندارد و علی‌رغم اینکه نسل عوض شده، اما ماهیت و اصالت شعار همان است.

خودسازی و دگرسازی از جمله مهم‌ترین ماموریت‌های دانش‌آموزان است

با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور، در برهه زمانی کنون که با هجمه‌های شبانه‌روزی فرهنگی و اقتصادی و بمباران رسانه‌ای دشمن مواجه هستیم، ماموریت دانش‌آموزان در بیانات رهبرمعظم انقلاب به وضوح تشریح شده است که می‌فرمایند: «خود را بسازید» یعنی اگر دانش‌آموزی در آینده می‌خواهد در محیطی اثرگذار واقع شود ابتدا باید خودش را آماده کند.

بعد از مرحله خودسازی، دانش‌آموزان را مخاطب قرار داده و موضوع «دیگران را بسازید» را مطرح می‌کنند، یعنی دانش‌آموز به سمت اثرگذاری در اجتماع پیش می‌رود.

حضور همه جانبه دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف کشورمان به همان حرارت و گرمی دهه‌های اول انقلاب اسلامی، نمایان می‌شود.

استفاده از کالای ایرانی، مدیریت بر صفحه مجازی، کادرسازی و فضاسازی مجازی علیه توطئه دشمن، عین استکبارستیزی است؛ به شرطی که ابتدا خودسازی انجام شود.

دانش‌آموزان مسلمان و متعهد همواره در روند رشد و شکوفایی حرکت اسلامی و انقلابی جامعه مؤثر بوده‌اند و هویت ضداستکباری و ستم‌ستیزی‌شان، هویت جدانشدنی آنها است.

امروزه هیچ کس در خصوص نقش راهبردی دانش‌آموزان در انقلاب اسلامی شکی ندارد و نمی‌توان نقش آنان را در پیروزی انقلاب اسلامی، ولایت‌مداری، استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی، خاموش کردن فتنه‌های داخلی و خارجی، اداره هشت سال جنگ تحمیلی و حضور در عرصه‌های سازندگی نادیده گرفت.

بورسیه تحصیلی را به علت عشق به وطن نپذیرفتم

پریا شهبازی، دبیر‌ کارگروه استکبارستیزی قرارگاه ملی بسیج دانش‌آموزی از عشق به وطن سخن به میان آورد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی دانش‌آموزان را افسران جنگ نرم خطاب کردند، عنوان افسران جنگ نرم از سوی رهبر انقلاب اسلامی وظیفه و مسؤولیت تک تک دانش‌آموزان را در مقابل جنگ نرم بیشتر می‌کند و همه ما در این مسیر باید گام‌ برداریم.

 قرار نیست در این مسیر حماسه‌های بزرگی را به وجود بیاوریم و با حرکات و اقدامات کوچک و در هر سطح و اندازه‌ای می‌توان به بحث اسکتبارستیزی ورود پیدا کرد و به نظرم مهم‌ترین بحث در حال حاضر آگاه‌سازی دانش‌آموزان و نوجوانان در خصوص استکبارستیزی است.

یکی از خلا‌هایی که به نظر من در این دوره بیشتر احساس می‌شود، عدم آگاهی نوجوانان و عدم تشخیص راه درست هست، به عنوان مثال در آموزش و پرورش اصلا به بحث پرورش پرداخته‌ نمی‌شود و تمام توان مدیران و معلمان کسب رتبه برتر و گرفتن بورسیه تحصیلی توسط دانش‌آموزان است.

 چنان‌که من بعد از کسب بورسیه و عدم پذیرش آن، بارها از سوی دبیر مربوطه سرزنش شدم. و در پاسخ سوال خیلی‌ها گفتم که بنده یک نوجوان ایرانی هستم و به کشورم و وطنم ایمان دارم. اگر این بورسیه رو قبول نکردم، به خاطر این بود که من به عنوان یک نسل جدید ایرانی، باید بمانم و برای پیشرفت کشورم تلاش کنم.

 نسل‌های امروز جامعه و ما نوجوانان هیچ تفاوتی با نسل‌های دیروز ندارند و ما همانند پدرانمان آرزوی سربلندی انقلاب و کشورمان را داریم و برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی مضایقه نخواهیم کرد.

استکبارستیزی امروزی حضور در سنگرهای علم و دانش است

 سونیا ابراهیمی، نماینده انجمن اسلامی مدرسه نمونه دولتی الزهرا(س) بیان کرد: در حال حاضر رویه دشمن در از بین بردن آرمان‌های انقلاب تغییر پیدا کرده و دشمن هوشمندانه از طریق جنگ‌ نرم وارد شده است، از این روز ما می‌توانیم در سنگر علم و دانش به پیشرفت‌های علمی کشور کمک کنیم و این نوعی استکبارستیزی هست.

ما دانش‌آموزان تحت هر شرایطی هرجا که حرف ایران باشد، پای کار خواهیم آمد و دشمنان انقلاب اسلامی هم از همین می‌ترسند.

با درس خواندن می‌توانیم در برابر جنگ نرم ایستادگی کنیم

در ادامه محدثه قلی‌زاده، مسؤول انجمن اسلامی دانش‌آموزی دبیرستان دخترانه شاهد نیز اظهار کرد: اولین و مهم‌ترین گام در مقابله با ترفندهای دشمنان انقلاب اسلامی جبهه علم است. با بالابردن علم و دانش و رسیدن به بلوغ ذهنی، قطعا می‌توانیم با ایده‌های نو در مقابل برنامه‌های شوم دشمنان به‌خصوص جنگ نرم ایستادگی کنیم.

دانش‌آموزان و نوجوانان هم همانند سایر اقشار حق دارند در برابر اتفاقات کشور اظهار نظر کنند اما متاسفانه برای آگاه‌سازی نوجوانان هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد و هر نوجوان و جوان باید خودش راه درست و حرف درست یا غلط را تشخیص دهد که این روش، گاها باعث انتخاب راه اشتباه می‌شود.

من به تنهایی توانستم با توضیح و تشویق ۱۵۰ دانش‌آموز را از مدرسه وارد بسیج دانش‌آموزی کنم و بعضی از این دانش‌آموزان از وظایف بسیج دانش‌آموزی بی‌اطلاع بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آنچه که خواندیم، گفت‌وگویی با دانش‌آموزان بود که همانند دانش‌آموزان گذشته در مبارزه با استکبار جهانی ثابت قدم بوده و با عزمی راسخ در راه آگاهی‌بخشی به نسل جوان و همنوعان خود قدم بر می‌دارند.

این شعور و آگاهی در بین دانش‌آموزان نسل جدید و گام دومی انقلاب، نشان از قدرت تفکر انقلابی و ظلم‌ستیز در برابر استکبار جهانی داشته و همواره در این راه استوار خواهند بود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا