فرهنگ و هنر

جایزه ۱۰ هزار دلاری جشنواره ترکیه‌ای به کارگردان ایرانی رسید

جایزه ۱۰ هزار دلاری جشنواره ترکیه‌ای به کارگردان ایرانی رسید

به گزارش خبرگزاری recive، فیلم کوتاه «سفیدپوش» به‌ نویسندگی و کارگردانی رضا فهیمی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران موفق به دریافت جایزه بزرگ جشنواره «International Yunus Emre Short Film Competition» به مبلغ ۱۰ هزار دلار در ترکیه شد.

«سفیدپوش» پیش از این در جشنواره‌هایی نظیر کلرمون‌فران فرانسه و شورت‌شورتس ژاپن حضور داشته و جوایزی از جمله جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، بهترین فیلم جشنواره سلیمانیه عراق و بهترین فیلم جشنواره کانبرا استرالیا را در کارنامه دارد.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه یونس امره در چارچوب سال یونوس امره (شاعر) اعلام شده توسط یونسکو برگزار می‌شود. یونسکو با اشاره به هفتصدمین سالگرد مرگ یونس امره، سال ۲۰۲۱ را به عنوان سال یونس امره نامگذاری کرد. در این رابطه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه یونس امره با هدف انتقال پیام‌های جهانی این شاعر که تا به امروز باقی مانده است، به تمام بشریت از زبان سینما برگزار می‌شود.

از این منظر، این جشنواره در پی آن است که فیلمسازان سراسر جهان را دعوت کند تا با الهام از اشعار یونس امره در برابر چهره بیگانه‌هراسی، سخنان نفرت‌انگیز، تبعیض و حاشیه‌سازی، بشریت را به عشق، صلح، نوع‌دوستی و وحدت دعوت کنند.

۲۵۹۲۴۵

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا