سمنان

تکمیل پروژه مرکز همایش های دانشگاه سمنان از محل‌ تخصیص اعتبار سفر ریاست محترم‌ جمهوری

تکمیل پروژه مرکز همایش های دانشگاه سمنان از محل‌ تخصیص اعتبار سفر ریاست محترم‌ جمهوری

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان؛ سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان روز سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در آیین تکریم و معارفه ریاست دانشگاه سمنان با حضور دکتر زلفی گل، وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری در سالن اجتماعات مرکز همایش های شهید قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان ضمن تبریک ورود به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره امام عظیم الشان(ره) ، گفت: مقدم دانشمند فرزانه، وزیر اخلاق مدار جناب دکتر زلفی گل را به استان با بصیرت و علاقمند به انقلاب سمنان گرامی می دارم، ما در ایام الله دهه فجر تا به امروز میزبان وزاری نیرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هستیم.

وی ادامه داد: به برکت نظام جمهوری اسلامی، امروز شاهد دستاوردهای بسیار موفقی در حوزه های مختلف از جمله حوزه دانشگاهی و علمی هستیم و تاثیر اقدامات شاخص اندیشمندان، دانشجویان و پژوهشگران کشور و استان در معادلات علمی منطقه و کشور قابل مشاهده است.

هاشمی خاطر نشان کرد: ما در استان سمنان پژوهشگران برتر را داریم و جوانترین پروژهشگر برتر کشور متعلق به استان سمنان است.

وی در ادامه بیان داشت: استان سمنان استانی دانشگاهی و فرهیخته و نرخ با سوادی استان از میانگین کشوری بالاتر است که به همین‌ جهت آمادگی کامل برای‌حمایت از حوزه دانشگاه در استان وجود دارد.

استاندار سمنان تصریح کرد: خوشبختانه در اتفاقات اخیر کشور، با بصیرت و همراهی دانشجویان استان، مطالبه گری هوشمندانه همراه با بصیرت شکل گرفت و کوچکترین ناهنجاری نداشتیم و ارزشهای ما در استان حفظ شد که این‌مهم‌ را مرهون همراهی دانشجویان با مجموعه ریاست دانشگاه، اساتید و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های هستیم.

وی اذعان کرد: دکتر نصیری زرندی فردی متواضع، فعال و پیگیر در حوزه های دانشجویی، پژوهشی، توسعه فضاهای فرهنگی علمی و زیرساخت در مسند دانشگاه سمنان بودند.

هاشمی اظهار داشت: امروز نیز دکتر سعدالدین، فردی دانشمند، صاحب فکر و اندیشه و جهادی به سمت ریاست دانشگاه سمنان‌ معرفی می شوند که قطعا همان مسیر گذشته را بهتر و با سرعت بیشتر به پیش خواهند برد.

استاندار سمنان عنوان داشت: در حوزه دانش بنیان از ابتدای سال گذشته ۷۰ شرکت دانش بنیان در استان فعال بود که در حال حاضر به ۱۱۰ شرکت دانش بنیان افزایش یافته و مجوز فعالیت ۵۰ شرکت‌ دانش بنیان دیگر نیز در حال صدور است.

وی ادامه داد: امروز ۱۰ معدن فعال در سطح استان در حوزه فرآوری فعالیت خواهد دارد که ۱۱ معدن دیگر نیز در بحث فرآوری در دست اقدام است.

هاشمی اذعان داشت: در دهه فجر سال گذشته ۵۰۸ پروژه عمرانی اقتصادی و کلنگ زنی برای استان مهیا شده بود که این میزان در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۱ به ۹۴۸ پروژه افزایش یافته که می توان گفت از لحاظ تعداد ۸۶ درصد رشد داشته است.

استاندار سمنان در پایان گفت:همچنین بحث ارزش ریالی پروژه های عمرانی، اقتصادی و کلنگ زنی نیز از یک هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۰ به ۵هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان در دهه فجر سال ۱۴۰۱ افزایش یافته که می توان گفت ۲۳۷ درصد رشد داشته است.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا