همدان

توضیح بنیاد شهید تویسرکان درباره نصب سنگ مزار شهیدخیامیان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، بعد از انتشار خبری در تاریخ نوزدهم آذرماه در فضای مجازی با این عنوان که «۳۱ روز گذشت؛ شهید خیامیان سنگ مزار ندارد/ ضعف مدیریتی بنیاد شهید تویسرکان»، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان صبح امروز طی نشستی با خبرنگاران نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

محمد داوری با بیان اینکه این صحبت‌ها کارشناسی نیست چراکه بدون بررسی و تحقیق و یا مصاحبه از مسوولان امر منتشر شده است اظهارکرد: از زمان شناسایی هویت شهید خیامیان بنیاد شهید فرآیند اداری را برای تهیه و نصب سنگ مزار شهید پیگیر بوده است.

وی افزود: از طرف دیگر موضوع نصب سنگ مزار به خانواده شهید خیامیان باید اطلاع داده می‌شد، پس از در میان گذاشتن این امر، روز جمعه ۱۹ آذرماه متن مورد نظر خانواده شهید را از طریق برادر این شهید بزرگوار دریافت کردیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان با اشاره به آماده‌سازی سنگ مزار شهید «محمد خیامیان پاقلعه» توسط هنرمند تویسرکانی آقای تشکینی تاکید کرد: طی روزهای آینده که تقریبا با چهلم شهید خیامیان تقارن پیدا می‌کند، سنگ مزار شهید نصب و رونمایی می‌شود.

وی اظهار کرد: بنده به عنوان رئیس بنیاد شهید تویسرکان دنباله‌رو هیچ حزب، جناح و جریان خاصی نبودم و نیستم موید این موضوع هم خانواده شهداست.

داوری با بیان اینکه گفته شده بنیاد شهید شهرستان در استقبال از خانواده شهید «محمد خیامیان» نقشی نداشته است که دروغ محض است، گفت: اداره بنیاد شهید با همکاری دستگاه‌های ذیربط در قالب ستاد برگزاری مراسم استقبال از خانواده معزز این شهید تازه شناسایی شده عهده دار بوده است.

وی ادامه داد: مراسم استقبال از خانواده شهید «محمد خیامیان» روز شنبه ۲۲ آبان ماه امسال از روستاهای مسیر جوکار به شهر تویسرکان تا تپه نور الشهدا به خوبی از سوی مردم و مسوولان انجام شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تویسرکان از برگزاری مراسمی برای شهید «محمد خیامیان » و شهدای گمنام آرمیده در تویسرکان در قالب یادواره همزمان با سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ایام فاطمیه خبر داد و یادآور شد: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوا میزبان خانواده شهید خیامیان نیز خواهیم بود.

لازم به ذکر است ۲۷ خرداد سال ۹۱ پنج شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس طی مراسمی بر روی دستان مردم ولایی تویسرکان تشییع و در تپه نورالشهدا«تپه گلبادرغ» خاکسپاری شدند. اواسط آبان ماه امسال هویت یکی از این شهدا شناسایی شد. این شهید متولد سال ۴۸ و اهل اصفهان، محمد خیامیان پاقلعه بود که همزمان با دو شهید دیگر در استان همدان شناسایی شده بودند.

شهید خیامیان سال ۶۷ در منطقه فاو به شهادت رسیده است. مردم و مسوولان تویسرکان ۲۲ آبان ماه برای وصال پدر و مادر اصفهانی به فرزنداشان پس از ۳۳ سال سنگ تمام گذاشتند به نحوی که والدین شهید اجازه دادند فرزندشان در تویسرکان بماند.

انتهای پیام/89010



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا