اخبار ورزشی

توصیه داور لیگ برتری به باشگاه ها:بیانیه نویسی نکنید

محمدرضا اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص برگزاری کلاس توجیهی پیش فصل داوران لیگ برتری، اظهار داشت: قرار است در این کلاس تغییرات قوانین و اصلاحیه‌ها را به ما آموزش بدهند. این کلاس‌ها باعث رشد اطلاعات علمی و عملی داوران می‌شود. امیدواریم در لیگ جدید قضاوت خوبی را از داوران شاهد باشیم.

وی در مورد افزایش 400درصدی حقوق داوران گفت: واقعا قشر داوری برای هزینه، داوری نمی‌کند. داوری یک علاقه و عشق است. تا جایی که من اطلاع دارم، برای هر بازی در لیگ برتر یک میلیون پرداخت می‌شد. در مورد مسائل مالی و اینکه به چه عددی رسیده‌اند اطلاعات دقیقی ندارم اما رئیس فدراسیون فوتبال قول‌ 400درصد افزایش را دادند که امیدواریم در سال جدید اجرایی و پرداخت شود.

داور لیگ برتری فوتبال در مورد اینکه خداداد افشاریان اعلام کرد اشتباه تاثیر گذار داور با محرومیت حداقل 6 هفته‌ای او همراه خواهد بود، عنوان کرد: به هرحال این صحبت افشاریان نظر شخصی او نبوده، نظر کمیته داوران است. ما هم تابع این تصمیمات هستیم. داوری روز خوب و بد دارد. طبیعی است وقتی خوب داوری کنیم تشویق می‌شویم و زمانی که اشتباه می‌کنیم یا قضاوت ضعیفی داریم باید تنبیه در نظر گرفته شود.

وی افزود: اما در تمام دنیا این عرف است که محرومیت و جریمه فنی داوران را اعلام نمی‌کنند. در هفته گذشته لیگ قهرمانان اروپا هم اشتباهات بزرگی حتی با VAR اتفاق افتاد. به هرحال این مساله جزئی از داوری است. هر داوری پاداش یا جریمه کارش را باید ببیند.

اکبریان در خصوص هجمه‌هایی که فصل گذشته علیه داوری ایجاد شد و بیانیه‌نویسی شدت گرفت، اظهار داشت: در افتتاحیه کلاس داوری صحبت‌های خوبی انجام شد و رئیس کمیته انضباطی و اخلاق نیز حضور داشتند. جامعه فوتبال ما باید بپذیرد که حواشی و بیانیه‌ها به کل فوتبال ضرر می‌زند و نه فقط داوری، این حواشی باعث می‌شود هوادار یا تیم مقابل عکس العمل نشان بدهد. این بیانیه‌ها باعث ایجاد حواشی بیشتر می‌شود. امیدوارم مدیران تیم‌ها به فکر فوتبال پاک باشند. خیلی از افرادی که امسال مدیریت باشگاه‌ها را بر عهده دارند افراد بزرگ و باتجربه‌ای هستند. امیدواریم لیگ ما باعث شود که تیم ملی بهتری داشته باشیم.

داور فوتبال در مورد اینکه فصل گذشته برخی از مربیان صراحتا صحبت‌هایی را علیه داوری بیان کردند، گفت: من فقط می‌توانم بگویم به تمام مربیان لیگ برتر احترام می‌گذارم و برای همه آن‌ها احترام یکسانی قائل هستم. چه مربی جوانی که اولین یا دومین سال را تجربه می‌کند، چه مربیانی که با تجربه هستند.  امیدوارم همه آن‌ها در کارشان موفق باشند. به شخصه فوتبال خارجی زیاد می‌بینم. امیدوارم همه ما در جامعه فوتبال از آن‌ها الگو بگیریم. در آن طرف دنیا حتی با وجود VAR‌ هم اشتباه می‌شود اما این مسائل باید بگذرد و تا به اصل فوتبال برسیم.

وی در خصوص استفاده از VAR در فوتبال کشور عنوان کرد: ما هم مانند تمام دنیا موافق تکنولوژی، علم و ابزار به روز هستیم. قطعا استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی به داوری، فوتبال و ورزش ما کمک می‌کند و حاشیه‌ها کم می‌شوند.

اکبریان در مورد اینکه آیا امسال داوری کم اشتباه‌تر و بهتر از فصل گذشته را می‌بینیم، گفت: امیدوارم داوری‌های خوبی را شاهد باشیم اما این فقط دست داوران نیست. تیم‌ها، فدراسیون و کمیته داوران هم در این مساله نقش دارند. یک مجموعه باید خوب کارکنند تا شاهد یک لیگ خوب باشیم. برای تمامی عزیزان آرزوی سلامتی دارم. باید همه به هم احترام بگذاریم.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا