کهگیلویه و بویراحمد

توصیه امام جمعه قلعه‌رئیسی به نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد/از تریبون نماز جمعه پاسخگوی مردم باشید

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه های نماز جمعه شهر قلعه رئیسی با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: نماز جمعه این هفته بخش چاروسا به یاد شهید والامقام کهته پیرایش برگزار می شود، شهید ۲۳ ساله ای که  مسیر و راه شهادت را عاشقانه و آگاهانه انتخاب و در وقت اعزام به جبهه علائم آسمانی شدنش در چهره اش هویدا بود افرادی که او را بدرقه می کردند گفتند برگرد شهید می شوی در جواب گفت من برای شهادت می روم و به دنبال همین هستم.

وی گفت: شهیدی که در لحظه آخر اعزام به خط پیراهن نو خود را به همرزمان شهیدش می دهد و پیراهن کهنه او را می پوشد شهیدی که دغدغه او ادامه راهش بود و در وصیت نامه اش هم خطاب به اهالی قلعه رئیسی هم به برادران و بستگانش بر ادامه راهش تاکید می کند و می‌گوید نگذارید سنگر من خالی بماند، شهیدی که دغدغه مند فرهنگ عفاف و حجاب بود و همه خواهران را به رعایت حجاب اسلامی سفارش می کند و می گوید با حجاب باشید حجابتان سنگر است و زینب گونه باشید. 

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: شهیدی که به شجاعت و نترسی معروف بود و به برادران سفارش می کند علی گونه ضربه نهایی را بر کمر استکبار بکوبید و برادران را به اتحاد وحدت و همدلی سفارش می کند، شهیدی که در عملیات والفجر ۸ با خمپاره ۶۰ دشمن که مستقیم به سر او اصابت می کند به درجه رفیع شهادت نائل آمد امروز این شهید همه ما را دعوت به همسنگری میکند و حق او این است که به وصیتش عمل کنیم.

وی با بیان اینکه بسیجی باید ولایت باور، ولایت یاور و ولایت محور باشد خاطرنشان کرد: بسیجی با دشمنان و بدخواهان ولایت بیگانه است آنکه در عمرش با ولایت بیگانه است همچون سامری مردم را نسبت به ولایت گمراه می‌کند و مردم را به خودش و اربابش دعوت می کند و همچون خوارج جاهلانه عمل می کند، بسیجی با چنین فردی و جریانی آبشان به یک جوی نمی رود.

صلواتی تاکید کرد: معیار و ملاک بسیجی ولایی بودن است باید بصیرت داشت و الا سامری ها و وارثان تفکر سامری با تحریف و تزویر و تطمیع نفوذ می کنند و مقدس می شوند و در جامعه جهل ایجاد می کنند و جامعه را به سمت ضلالت و گمراهی می کشاند، در دل بسیجی و رفتار بسیجی محبت ولایت و محبت سامری ها جمع نمی شود.

خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: تفکر بسیجی نجات بخش، فرصت ساز و مصونیت آفرین است بسیجی پاسدار حریم ولایت است بسیجی مطالب جدید در حوزه عدالت اعم از گفتمان سازی و تحقق عدالت می باشد مبارزه با فساد و کمک به این مساله در اولویت های تفکر بسیجی ممتاز است، بسیجی باید خوارج شناس باشد جریانی که در مقابل علی(ع) بودند ولایت ستیز بودند شاخص اصلی خوارج از ولایت ستیزی آنها بود و همین باعث هلاکت آنان شد خوارج اهل قرآن و نماز بودند ولی با ولایت بیگانه بودند، بسیجی با خدا معامله می کند و حب و بغضش برای خداست اهل اخلاص در عمل و ارتباط با خدا، اهل مسجد، جماعت و جمعه می باشد؛ اهل کار برای رضای خدا و اهل گمنامی و بی نشانی و مسئولیت پذیر است.

صلواتی ادامه داد: بسیجی متخلق به اخلاق الهی و اسلامی است اما اهل نمایش و ریاکاری نیست میدان عمل یک بسیجی عرصه نظامی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است و محدود کردن بسیج در یک عرصه یعنی خشکاندن بسیج است.

امام جمعه قلعه رئیسی به روز مجلس اشاره و گفت: مدرس مردمدار بود درب خانه اش به روی مردم باز بود به فکر معیشت مردم به دنبال  امکانات رفاهی برای مردم بود مدرس دشمن شناس، دشمن ستیز و استبداد ستیز بود در برابر تهدید و تطمیع ایستادگی می نمود ساده زیست بود و به جریان قدرت و ثروت وابسته نبود نمایندگان مجلس باید به مدرس اقتدا کنند مردم باید عملکرد نمایندگان را در زندگی خود ببینند کار اصلی نماینده وضع قانون و نظارت است نمایندگان مجلس بدانند انتخابات آینده در پیش است؛ این مردم دارند شما را ارزیابی می کنند بیایید به مردم گزارش بدهید و پاسخگو باشید برای این مردم چه کردید؟ کدام یک از مطالبات رهبر حکیم انقلاب را محقق نمودید؟ برای تحقق بیانیه گام دوم چه کاری انجام دادید؟ برای رفع مشکل بیکاری و گرانی چه کاری انجام دادید؟ برای مقابله با حقوق های نجومی چه کردید؟ برای تحقق مطالبات عمومی مردم چه اقداماتی انجام دادید؟

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه نمایندگان استان بیایند در نماز جمعه ها به مردم پاسخگو باشند اظهار داشت: مردم منتظر اقدام انقلابی مجلس، دولت و قوه قضائیه انقلابی هستند حقیقتا حقوقهای  نجومی هجمه به ارزشها و خیانت به ملت است و اعتماد مردم را از بین برد، هم مجلس هم دولت با قانون گذاری درست است و اصلاح نظام اداری و ساختارهای معیوب نقش اصلی را در مقابل مبارزه با حقوق های نجومی داشتید مردم انتظار دارند هر سه نقش خودشان را ایفا کنند.

انتهای پیام/82021


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا