کرمان

توصیه‌های پلیس راه کرمان برای مدیریت رانندگی در بارش های پایان هفته

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از پایگاه خبری پلیس، علی رضایی بیان داشت: بنا بر پیش‌بینی‌های هواشناسی، اواخر این هفته و اوایل هفته آینده در اکثر مناطق استان شاهد بارش باران خواهیم بود که این بارش‌ها در گردنه‌ها به‌صورت برف است.

رئیس پلیس راه شمال استان ادامه داد: معمولاً اولین بارش، به‌دلیل وجود ضایعات و موادی از قبیل روغن و گازوئیل و … در سطح راه،  لغزندگی بیشتری را در جاده‌ها ایجاد می‌کند.

وی افزود: رانندگان توجه داشته باشند، هنگام بارش باران میدان دید راننده محدود شده و احتمال وقوع تصادف به مراتب بالاتر می‌رود؛ بنابراین لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن، بخاری و … که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیر گذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص قرار گیرند.

رضایی اظهار داشت: رانندگان در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری دارد و رانندگان به‌‌طور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت کرده و توجه کافی به جلو در زمان بارندگی را مد نظر داشته باشند  تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

وی گفت: در زمان بارندگی، سرعت خودرو باید به‌مراتب کمتر از سرعت در راه‌های خشک باشد چون سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد و هنگامی که آب زیادی در سطح جاده جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند و بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می‌دهد.

رئیس پلیس راه شمال استان بیان کرد: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با وسیله جلو در حین راننگی و همچنین پرهیز از سفرهای غیرضروری و اجتناب از سفر در شب به‌ویژه در محورهای کوهستانی و برفی، از توصیه‌های جدی پلیس راه است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

 

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا