سمنان

توسعه پوشش گیاهی راهی برای برون رفت از چالش های زیست محیطی و حفظ منابع آب ،خاک

توسعه پوشش گیاهی راهی برای برون رفت از چالش های زیست محیطی و حفظ منابع آب ،خاک

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان میرعماد با اشاره به اینکه پوشش گیاهی نقش مهمی در حفظ خاک دارد، ادامه داد: یکی از مشکلات موجود فرسایش خاک است که خوشبختانه کارهای خوبی در این زمینه در استان سمنان انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بحث پوشش گیاهی بنا شده است که بدستور رئیس جمهور محترم و وزیر جهاد کشاورزی طی ۴ سال یک میلیارد اصله نهال کاشته شود که قطعا این اقدام تاثیر خوبی خواهد داشت. اگر بتوانیم در منابع طبیعی هر آنچه که هست را حفظ کنیم کار بزرگی‌ انجام داده‌ایم.

سید حسن میرعماد با بیان اینکه تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در یک بازه زمانی چهار ساله یک اقدام جهادی از سوی سازمان منابع طبیعی است که با مشارکت بخش خصوصی و مردم انجام می شود، به شاخص‌های مدیریت جهادی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: خودباوری، داشتن ادبیات مشترک، کارآمدی و سرعت بخشیدن به کار، استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود، حرکت مبتنی بر علم و درایت و حضور مردمی و عزم ملی از شاخص‌های ضروری و لازم در اجرای این طرح جهادی است.

سیدحسن میرعماد مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: امروز ایران و کشورهای جهان با چالش های مختلف زیست محیطی و تغییرات شدید اقلیمی مواجه هستند و ما تکلیف داریم برای برون رفت از این چالش ها در زمینه افزایش پوشش گیاهی و جنگلکاری اقدامی جهادی داشته باشیم.

سیدحسن میرعماد مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، مسئول پیگیری و هماهنگی امور مدیران استان‌ها اعلام کرد: در استان‌ سمنان ظرفیت تولید نهال احصا شده و خوشبختانه ظرفیت بسیار بالایی برای تولید نهال تا 2/5میلیون اصله نهال در نهالستان‌های منابع طبیعی استان سمنان وجود دارد.

سیدحسن میرعماد اظهار کرد: بخش عمده‌ای از منابع آبی کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود از اینرو استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و مصرف بهینه در حفظ هر چه بهتر منابع آب کمک‌کننده است.

وی با بیان اینکه در مکانی که پوشش گیاهی بالایی داشته باشیم آب بیشتری جذب زمین می‌شود، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از منابع آبی کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود؛ استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و مصرف بهینه در حفظ هر چه بهتر منابع آب کمک‌کننده است. با توجه به اقلیم خشکی که ایران دارد، آب مسئله مهمی است و باید بیش از پیش از این منبع ارزشمند حفاظت شود.

میرعماد در بخشی از سخنان خود در رابطه با بیابان زایی اظهار کرد: برای حفظ پوشش گیاهی و گازهای گلخانه‌ای باید همت کنیم و با کمک گرفتن ومشارکت از مردم می توان از بیابان زایی جلوگیری کرد.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا