اردبیل

توجه ویژه اوقاف به تولید و اشتغال‌زایی؛ زمین‌های بالای 2هکتار در اختیار مشارکت‌کننده قرار می‌گیرد

حجت الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل، اظهار کرد: احیاء موقوفات در بافت فرسوده شهر، سرمایه گذاری بانگاه دانش بنیان و تعامل با پارک علم و فناوری در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به اینکه در این شیوه تولید و اشتغال‌زایی مقدم بر تمام امور است، بیان کرد: زمین‌های کشاورزی بالای ۲هکتار اجاره داده نمی شود بلکه با تفکر افزایش تولید در اختیار مشارکت کننده قرار خواهد گرفت.

وی اولویت اوقاف و امورخیریه را اجرای امینانه نیت واقفین  نیک اندیش دانست و تصریح کرد: امروز انتخاب امین بهترین روش‌ برای بروزرسانی اجاره‌ها است.

ستوده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت وقف افزود: در عرصه کارزار خلقت خداوند به انسان نعمت‌هایی داده و واقفان با وقف اموال خود با خداوند متعال معامله می‌کنند.

وی ادامه داد: موضوع وقف عالی‌ترین مقوله است که می‌تواند به مانایی انسان باعث شود و بهترین و ماندگارترین مصداق صدقه جاریه، وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در نظام اسلامی بحث وقف از ۱۴ قرن گذشته مطرح شده و وقتی فردی به‌عنوان حسنه جاریه، وقف می‌کند، قرن‌ها بعد از فوت نیز آثار وقف واقف در جامعه جاری و ساری می‌شود.

انتهای پیام/3463/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا