یزد

«توجه به نظرات شهروندان و نخبگان» رویکرد جدید شهرداری ابرکوه

 خلیل اکرمی شهردار جدید ابرکوه در حاشیه آیین تکریم و معارفه شهرداران ابرکوه و مهردشت اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در حوزه شهری به‌طور ویژه به آن توجه خواهد شد، تکریم ارباب‌رجوع و ارتقاء کیفی خدمت‌رسانی به شهروندان است.

شهردار جدید ابرکوه توجه به نظرات و پیشنهادات شهروندان، نخبگان و صاحب‌نظران را از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: پرداختن به مسائل فرهنگی و تاریخی شهر با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای که ابرکوه در این زمینه دارد، در دستور کار شهرداری است.

اکرمی همچنین ابراز کرد مجموعه شهرداری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مشارکت در مسائل فرهنگی و …، آمادگی همکاری با دستگاه‌های مربوطه را داشته و در راستای توسعه و پیشرفت شهر ابرکوه، در حد توان خدمت‌رسانی خواهد کرد.

در ادامه مدیرکل شهری و شوراهای استانداری یزد، اذعان کرد: متأسفانه ۸۰ درصد از منابع درآمدی شهرداری‌ها از محل درآمدهایی است که سرمایه‌گذاری و شهری نیست؛ بنابراین شهرداران باید به فکر ایجاد منابع درآمدی پایدار بوده و طرح‌های درآمدزایی که از سال‌های قبل وجود داشته را در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسانند.

محمد یارمند تصریح کرد: دولت نگاه ویژه‌ای به شهرها و شهرداری‌های کوچک برای تقویت بنیه مالی دارد و با این نگاه حمایتی، منابع واریزی به شهرداری‌ها خوب است. در سال‌های گذشته شهردار دغدغه درآمد داشت ولی اکنون زمینه خدمت فراهم است و اگر سستی و کاهلی صورت گیرد، فرد مسئول باید پاسخگو باشد.

سپس حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی با بیان اینکه حسن انجام وظیفه باید سرلوحه عملی برنامه‌های مدیران باشد، گفت: اگر مدیران به جای حسن تدبیر، سوء عمل و تدبیر و برنامه‌ریزی داشته باشند، بزرگ‌ترین آسیب معنوی را به خود و جامعه وارد می‌کنند.

امام‌جمعه ابرکوه اذعان کرد: بدترین شخص آن‌ کسی است که توانایی انجام مسئولیت و وظیفه‌ای را به حسب مطلوب نداشته باشد و خود را در معرض پذیریش مسئولیتی قرار دهد که توان انجام وظایف محوله را به نحو احسن ندارد. نداشتن پول و اعتبار بهانه ای است که فراگیر شده در حالی که مدیران باید نشان دهند اگر پول ندارند، همت و عزم و اراده و مدیریت جهادی دارند.

حجت‌الاسلام حسینی تأکید کرد: شهرداری جبین شهر است و شهردار باید در تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت شهری، حسن سلیقه داشته و یک سر و گردن از دیر توانمندان، بالاتر باشد تا بتواند تمام سلایق و علایق را در زیر یک چتر جمع کند و راضی نگه دارد.

انتهای پیام/ف


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا