کردستان

توان دانشگاه برای جهت‌گیری در زمینه حل مسائل افزایش پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدسعید سیف پیش از ظهر امروز در نشست ویدیویی نقش مراکز علمی در توسعه و بهبود وضعیت کردستان بر تقویت ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها تاکید کرد و اظهار کرد: مزیت‌های مختلف در استان‌های کشور وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با مزیت‌های استان‌های مختلف ۲۸ طرح پژوهشی مختلف تدوین و نتایج بسیار خوبی از آن حاصل شده است.

به گفته وی،  این پژوهش‌ها نیازمند بودجه آنچنانی نبود و تنها هم‌افزایی دانشگاه‌ و مدیران استانی را لازم داشت، و امید است در استان کردستان نیز در این حوزه ارتقاء و شاهد هم‌افزایی دانشگاه و استانداری‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی اثربخشی بیش از پیش دانشجوها در بهبود اقتصاد و پیشرفت استان را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: باید در راستای ایجاد هم‌افزایی در استان‌ها تلاش شود، وزارت کشور و دیگر نهادهای تاثیرگذار آماده همکاری جدی با استان کردستان برای توسعه ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت هستند.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: باید مسائل استانی با دانشگاه‌ها گره بخورد که این مهم نیازمند هم‌افزایی همه مجموعه مدیریتی است.

سیف خاطرنشان کرد: ریشه‌یابی و حل مسائل استان‌ها نیازمند همکاری و حمایت استانداران و دیگر مجموعه‌های مدیریتی استان‌ها است.

وی بر ارتقای توان دانشگاه برای جهت‌گیری در زمینه حل مسائل تاکید کرد و گفت: هم‌افزایی بسیار خوب بین مراکز علمی و دانشگاهی کردستان برای ارتباط با جامعه و صنعت وجود دارد.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بهبود وضعیت اقتصادی و پیشرفت کردستان با همکاری متقابل مراکز علمی و مدیریتی را قابل اجرا دانست و عنوان کرد: وزارت کشور و دیگر نهادهای تاثیرگذار قول همکاری جدی برای توسعه ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت را داده‌اند.

به گفته سیف، امروز دانشگاه‌ها به دنبال کارهای پژوهشی صرف نیستند و در کنار آن کاربردی کردن پژوهش‌ها مد نظر است که شاخص‌های جدیدی را به اهداف و ماموریت‌های دانشگاه‌ها اضافه کرده است.

وی با بیان اینکه مهارت‌‌افزایی، رصد اشتغال، ایجاد و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی و شناسایی معضلات جامعه از جمله شاخص‌های جدید و رو به افزایش است که باید با جدیت به آن توجه شود. 

انتهای پیام/2330/71


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا