سمنان

توانمند سازی مددجویان، هدف مهم کمیته امداد/ آغاز پویش ملی «شور عاطفه‌ها» در سمنان

توانمند سازی مددجویان، هدف مهم کمیته امداد/ آغاز پویش ملی «شور عاطفه‌ها» در سمنان

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان این گفتگوی صمیمی که با حضوراسماعیل رنگریز معاون توسعه مشارکت‌های مردمی، اکبر شبان زاده معاون امور فرهنگی، سید محمد رضا سیادتی معاون اشتغال و خودکفایی، محمد محسنی رئیس روابط عمومی و مفتون و کاشی منش از کارشناسان روابط عمومی این اداره کل همراه بود

مرتضی دهرویه دبیر سرپرست خبرگزاری recive استان سمنان سئوالات خود را در خصوص فعالیت های کمیته امداد، نحوه جمع آوری متکدیان در سطح شهر، نحوه پرداخت تسهیلات به مددجویان و دریافت ضمانت از آنان، نحوه احداث و تحویل مسکن به مددجویان و اجرای جشن عاطفه ها در استان همزمان با آغاز سال تحصیلی مطرح کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در ادامه این نشست، با اشاره به اینکه این نهاد انقلابی از نخستین‌ نهادهایی بود که امام خمینی (ره) آن را تاسیس کردند، خاطرنشان کرد: البته با توجه به اهمیت و فلسفه ایجاد این نهاد و اهداف مهمی که در راستای کاهش فقر و کمک به محرومان و نیازمندان برای آن متصور است؛ مؤسسان کمیته امداد امام خمینی (ره)، کار کمک به محرومان را حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به‌صورت غیر رسمی آغاز کرده بودند و این مهم بر اساس ضرورتی بود که آن زمان خفقان و دشوار احساس می‌شد.

بحیرایی خاطرنشان کرد: فرمان تأسیس کمیته امداد از سوی امام خمینی (ره) نشان‌دهنده تفکر والا و بلند ایشان در راستای زدودن چهره فقر از جامعه است.

وی با اشاره به اینکه این هدف در کمیته امداد امام خمینی (ره) با شدت پیگیری می‌شود، عنوان کرد: تکیه به مردم مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای خدمت به محرومان جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان از افزایش میزان کمک‌های مردم ایران و استان سمنان به کمیته امداد امام خمینی (ره) برای انجام مأموریت‌های این نهاد انقلابی در طول این سال ها خبر داد.

بحیرایی گفت: 35 هزار و 320 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان قراردارند که از سال گذشته و با استقرار بستر امداد هوشمند؛ از منازل تمامی مددجویان بازدید صورت گرفت.

وی با اشاره به هدف گذاری ها و پایش های انجام شده در جهت بهبود عملکرد کمیته امداد استان، گفت: استان سمنان اولین استانی است که امداد هوشمند در آن مستقر و بستر الکرونیک مهیا و تمامی سامانه های موردنیاز راه اندازی شد و مددکاران کمیته امداد استان سمنان از طریق امداد هوشمند در حال انجام امور محوله هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان ضمن تشریح ساز و کار سامانه هوشمند امداد، ابراز داشت: با استفاده از این سامانه، مددجویان و خیرین به صورت سیستمی اقدام به ثبت در خواست و پیگیری امور کرده و مدت زمان حداقلی نیازهای مددجویان پاسخگویی خواهد شد.

وی با اشاره به ثبت بر خط فعالیت ها و ارائه خدمات توسط مددکاران، عنوان کرد: در حال حاضر امر نگارش فیزیکی پرونده مددجویان کنار گذاشته شده و مددجویان در هنگام حضور در منزل مددجویان به صورت آنلاین و از طریق تبلت به بارگزاری اطلاعات لازم در پرونده الکترونیکی مددجو اقدام می کنند.

توانمند سازی مددجویان، هدف مهم کمیته امداد

بحیرایی افزود: عمده ترین فعالیت کمیته امداد شامل توانمند سازی خانواده های تحت پوشش در دو حوزه اقتصادی که عمدتاً مشتمل بر اشتغال خانواده و اجتماعی-فرهنگی است و همچنین در بُعد اجتماعی و فرهنگی هدف گذاری کمیته امداد بر تقویت روحیه کار و تلاش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی خانواده های تحت پوشش است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به این که تعداد ۱۸ هزار و ۶۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان سمنان قرار دارند؛ اظهار کرد: مجموع افرادی که تحت پوشش کمیته استان قراردارند؛ ۳۵ هزار و ۳۲۰ نفر هستند که از سال گذشته و با استقرار بستر امداد هوشمند؛ از منازل تمامی مددجویان بازدید صورت گرفت و نیازهای مددجویان برآورد و پرونده های مددجویان به روز رسانی شد که این پایش ها به صورت سالانه استمرار خواهد داشت.

وی با اشاره به خدمات متنوع مالی، شغلی، آموزشی و درمانی کمیته امداد برای مددجویان، عنوان کرد: در پایش اخیر حدود ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار جابجایی در ارائه خدمات داشته و در حدود ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار به مددجویان اضافه شده است.

بحیرایی با اشاره به این که در سال جاری ایجاد تعداد ۵ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان هدف گذاری شده است؛ گفت: با پایش های صورت گرفته، تعداد ۷ هزار و ۹۵۹ نفر به عنوان مستعدین در حوزه اشتغال شناسایی شده و تاکنون در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ از این افراد جهت دریافت تسهیلات اشتغال به بانک ها معرفی شده اند که استان سمنان در این حوزه در زمره استان های برتر کشور قرار دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان در ادامه بیان کرد: در زمینه اشتغال مددجویان از گذشته تاکنون در حدود ۱۱ هزار طرح در حال نظارت وجود دارد و در حدود ۸۶۰ نفر تحت آموزش های شغلی قرار گرفته اند که ۱۴۰ نفر جهت استخدام های شغلی به کاریابی معرفی شده و تاکنون ۵ هزار و ۶۳۰ نفر از مشاوره شغلی بهرمند شده اند.

وی با اشاره به وجود ۴ هزار ۸۸۲ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد در سطح استان، بیان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۶۲۶ نفر پسر و ۲ هزار و ۲۵۶ نفر دختر هستند و در حدود ۲ هزار ۲۰۰ نفر از این تعداد روستایی و در مابقی شهری هستند.

۵۲ نخبه تحت پوشش کمیته امداد استان سمنان

بحیرایی با اشاره به وجود ظرفیت خوب نخبگانی در میان دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش، افزود: در حال حاضر ۳۲ نفر دانش آموز نخبه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و ۲۰ نفر از مجموع ۴۶۵ نفر دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد نیز نخبه دانشجویی هستند که کمیته امداد درحوزه کمک هزینه های تحصیلی و شهریه دانشجویی دانش آموزان و دانشجویان را مورد حمایت قرار داده و کمک های بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه نیز در این زمینه صورت می گیرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به قبولی بالغ بر ۲۵۶ نفر از دانش آموزان تحت پوشش و وجود ۲۹ نفر رتبه برتر در کنکور سال جاری، خاطر نشان کرد: ۲۴ نفر از این تعداد در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده اند که می توانند علاوه بر اعتلای سطح فرهنگی خانواده همراه با دریافت حقوق به تحصیل پرداخته و به نوعی توانمندسازی مد نظر، برای این افراد میسر می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح «مدارس همدل» از ورود ۱۲۴ نفر از دانش آموزان تحت پوشش کمیته استان سمنان به مدارس نمونه خبر داد.

بحیرایی با بیان اجرای «طرح ۳۱۳ » توسط کمیته امداد استان با همکاری حوزه علمیه در راستای آموزش های دینی ومذهبی و برگزاری مراسمات دینی، اظهار داشت: با توجه به توافقات صورت گرفته با حوزه علمیه، در حدود ۱۰۰ نفر مبلغین مذهبی به همراه خانواده در منازل مددجویان حضور یافته و ضمن تبلیغ و پاسخگویی به مباحث دینی، با برگزاری مراسمات مذهبی در منزل مددجویان که هزینه های آن از سوی کمیته تأمین می شود؛ به بازگو کردن آموزه های دینی می پردازند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به گسترش ۳۰ درصدی طرح ۳۱۳، عنوان کرد: تاکنون در حدود ۲۵۵ خانواده این طرح بهرمند شده اند که با افزایش ۳۳ درصدی تعداد مبلغین، برآورد می شود در حدود ۹۰۰ خانواده می توانند از این طرح استفاده کنند.

وی با معرفی طرح «کیمیا» که جمعیت هدف آن دختران تحت پوشش کودک و نوجوان هستند؛ یاد آور شد: در این طرح که با همکاری حوزه علمیه خواهران انجام می شود؛ دختران ۷ تا ۱۷ سال جهت یادگیری آموزه های دینی توسط ۳۶ نفر از مربیان حوزه علمیه مورد تعلیم قرار می گیرند که در حال حاضر ۳۲۵ نفر از دختران دانش آموز تحت پوشش از این طره بهرمند شده و بازخورد و استقبال بسیار خوبی داشته است.

بحیرایی با اشاره به برگزاری جشنواره کشوری قرآنی «باران وحی» توسط کمیته امداد، اذعان داشت: مددجویان استان سمنان در چندین حوزه از این جشنواره حائز رتبه شدند و در حوزه فرهنگی به عنوان حوزه فرهنگی برتر کشورشناخته شده و ۲ هزار و ۲۵۷ اثر از استان سمنان در این جشنواره ثبت شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به اجرای طرح فرهنگی «یاس» در سطح استان، اظهارداشت: در این طرح دوره های آموزشی و تربیتی لازم برای دختران در آستانه ازدواج در نظر گرفته شده است و همچنین با تهیه جهیزیه از لحاظ اقتصادی نیز در مسئله ازدواج به دختران تحت پوشش درآستانه ازدواج کمک می شود.

وی در ادامه افزود: ۷۸۲ نفر در قالب طرح یاس مورد آموزش قرار گرفته اند و نیز سال گذشته تعداد ۶۵۵ جهیزیه به خانواده های تحت پوشش اهدا شده و در ۵ ماهه نخست سال جاری ۱۶۳ جهیزیه با ارزش حداقل ۴۵ میلیون تومان به متقاضیان تحت پوشش تحویل داده شده است.

بحیرایی با اشاره به اجرای طرح «رویش نو» با هدف کمک به افرادی که دارای آسیب اعتیاد بوده و در معرض این آسیب هستند؛ ابراز داشت: در این طرح راهکارهای پیشگیرانه و درمانی جهت بهبود و پیشگیری برای این قشر در نظر گرفته شده است. هم اکنون ۲۷۳ نفر از خدمات این طرح بهرمند می شوند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان در ادامه با معرفی طرح «دوباره زندگی» جهت توانمند سازی وکمک به بهبود وضعیت افرادی که طلاق گرفته اند؛ بیان کرد: در حال حاضر ۳۲ نفر از زنانی که دچار آسیب های ناشی از طلاق شده اند؛ به کمک این طرح توانمند شده و به کانون خانواده بازگشته اند. همچنین جهت ترغیب افراد شرکت کننده و بهبود یافته در این طرح از عوامل تشویقی مانند کمک های اقتصادی و ایجاد ظرفیت شغلی برای فرد و یا خانواده اش کمک گرفته شده است.

وی با اشاره به وجود کانون های دائمی و موقت تابستانه جهت گذران اوقات فراغت افراد تحت پوشش کمیته امداد استان، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۳۲ نفر در کانون های دائم در شهرستان های دامغان و شاهرود و ۸۵۲ نفر در کانون های موقت تابستانه در سطح استان به مدد مربیان مجرب و آموزش های متنوع نسبت به یادگیری مباحثی مانند هوش مصنوعی، فن بیان، کاردستی و … اهتمام ورزیده اند.

بحیرایی افزود: از ابتدا سال جاری تاکنون تعداد ۴۰۰ نفر در قالب گروه های مختلف دانش آموزی، زنان سرپرست خانوار و … از افراد تحت پوشش به اردوهای قم و مشهد اعزام شده اندکه تا اواسط شهریور ۲۰۰ نفر دیگر هم اعزام خواهند شد. همچنین تعداد ۹۵۳ نفر از افراد تحت پوشش با حضور در اردوگاه فرهنگی تربیتی مهدیشهر کمیته امداد استان سمنان؛ از ظرفیت اردوی داخل استان کمیته امداد استفاده کردند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به این که اردوگاه فرهنگی تربیتی واقع در مهدیشهر مختص استفاده مددجویان است؛ اذعان داشت: این فضا از دی ماه سال گذشته راه اندازی شده و در حال حاضر در حال ساخت یک سالن ورزشی در اردوگاه هستیم.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم پیشگیری از بروز آسیب های فرهنگی و اجتماعی خانواده های تحت پوشش، گفت: بدین منظور کمیته امداد با عقد قرارداد با مشاورین متبحر در ۵ ماهه ابتدای سال جاری تعداد ۴ هزار و۸۲۰ نفر خدمات مشاوره فردی و ۴۲۸ جلسه مشاوره گروهی و ۱۲۲ دوره کارگاه آموزشی به خانواده های تحت پوشش ارائه شد. در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی تعداد یک هزار و ۱۴۸ نفر در قالب ۶۵ کلاس توانستند از آموزش های ارائه شده استفاده کنند.

بحیرایی در ادامه بیان کرد: همچنین کمیته امداد استان در حال راه اندازی کلینیک رُز که مختص استفاده خانواده های تحت پوشش کمیته امداد است؛ در استان سمنان است.

پویش ملی «شور عاطفه‌ها» در سمنان آغاز شد/ ۵ هزار دانش‌آموز؛ نیازمند کمک خیران

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به تشکیل ستاد و برگزاری جلسات هماهنگی جشن عاطفه های سال جاری، عنوان کرد: امیدوارم مردم نوع دوست استان سمنان همانند سال های گذشته با استقبال خوب از جشن عاطفه ها که امسال با نام شور عاطفه ها برگزار می شود؛ اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

بحیرایی، از آغاز پویش ملی «شور عاطفه‌ها» در این استان هم‌زمان با سراسر کشور و با شعار «مشق محبت بنویسیم» در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار کرد: پنج هزار دانش‌آموز نیازمند استان سمنان نیازمند همراهی خیران هستند.

وی با بیان اینکه این پویش ملی تا ۱۵ مهرماه با هدف تأمین مایحتاج آموزشی دانش‌آموزان برقرار است، ادامه داد: با توجه به قرار داشتن در ماه صفر عنوان این پویش «شور عاطفه‌ها» انتخاب شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: مراکز نیکوکاری و کلیه دفاتر کمیته امداد استان سمنان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیران هستند.

بحیرایی با اشاره به اینکه در سال جاری مدارس حضوری است، اضافه کرد: لوازم‌التحریر، کفش، لباس و هزینه‌های تحصیلی جاری بخشی از نیاز دانش‌آموزان است که به دست مردم نیک‌اندیش در استان سمنان برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: ۲۲ پایگاه اصلی در میادین شهر و ۶۰ مرکز نیکوکاری آمادگی جمع‌آوری کمک‌های مردم نیک‌اندیش استان سمنان است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان خاطرنشان کرد: شماره کارت ۷۳۰۶-۵۰۲۳-۹۹۷۹-۶۰۳۷ و شماره‌گیری کد دستوری #۰۲۳۰*۸۸۷۷* برای این پویش ملی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بنای کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه مشارکت های مردمی اعتمادسازی عمومی است و در مسائلی همچون جذب مشارکت های مردمی و هزینه کرد ها بسیار با دقت و حساسیت عمل می شود؛ اظهار داشت: کمیته امداد در ۵ ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته در زمینه دریافت صدقات ۲۳ درصد رشد داشته است و در مدت مذکور ۷۷ درصد از برنامه در نظر گرفته شده در این حوزه محقق شده است.

بحیرایی در ادامه تأکید کرد: مبالغ صدقاتی که در هر منطقه جمع آوری می شود؛ به هیچ عنوان در جای دیگری هزینه نمی شود و صرفا در همان منطقه صرف موارد مصرف خاص صدقات می شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به وجود روش های متنوع در پرداخت صدقات، بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر صندوق صدقات سنتی، از روش هایی مانند کیو آر کُد، یو اس اس دی، سایر اپلیکیشن ها و … جهت دریافت صدقات استفاده می شود که با روش های موجود علاوه بر کمتر شدن هزینه های کمیته امداد در جمع آوری صدقات، مبالغ صدقات بسرع در دسترس استفاده نیازمندان قرار خواهد گرفت.

محقق شدن ۱۵۶ درصدی دریافت زکات

وی با اشاره به جایگاه مناسب و رشد خوب استان در مسئله پرداخت زکات، کفارات و فطریه ابراز داشت: در این حوزه با محقق شدن ۱۵۶ درصدی برنامه دریافت زکات و کفارات، در ۵ ماه نخست سال جاری ۱۰۰ درصد مبلغ جمع آوری شده زکات سهم فقرا بوده که به آنان تخصیص یافت.

بحیرایی خاطر نشان کرد: از مجموع ۳۴۹ روستای استان سمنان، ۱۵۸ روستا زکات پرداخت می کنند و ۲۳۰ نفر عامل زکات در شهر و روستاهای سطح استان مشغول به فعالیت هستند و ۸ نفر مُبَلِّغ طلبه خواهر و برادر در سراسر استان به تبلیغ مسئله زکات مشغول هستند. همچنین ۳۵ جلسه شورای زکات در ۵ ماهه ابتدای سال در سراسر استان برگزار شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان افزود: از مبالغ جمع آوری شده در امر زکات، تعداد ۱۹ جهیزیه تهیه و ۹۸۰ مورد هزینه درمان افراد تحت پوشش و ۲۸۰ مورد بابت تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، یک مورد احداث مسکن، ۱۷ مورد تعمیر مسکن و بالغ بر ۵ هزار و ۳۰۰ مورد سبدهای معیشتی هزینه شد.

وی با اشاره به رشد ۹ درصدی اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین در استان سمنان، اظهار داشت:تاکنون ۱۰۰ درصد از برنامه مدنظر در این زمینه محقق شده است. در حال حاضر در سطح استان ۷۲۶ نفر ایتام و ۳هزار و ۵۸۶ نفر محسنین تحت حمایت حدود ۱۴هزار و ۵۰۰ نفر حامی درداخل کشور و ۶۳ نفر حامی خارج از کشور داریم. همچنین تعداد هزار نفر فرزند محسنین دیگر در انتظار حمایت حامیان هستند.

بحیرایی با اشاره به وجود ۱۵۶ مرکز نیکوکاری در سطح استان سمنان، عنوان کرد: این مراکز حلقه های واسط میان کمیته امداد و مردم و نیازمندان هستند و کاملاً بصورت داوطلبانه و توسط خود مردم و خیرین مدیریت می شوند. تعداد ۳ هزار ۸۵۹ نفر از مددجویان کمیته امداد توسط این مراکز حمایت شده و خدمات دریافت می کنند. همچنین تعداد ۳ هزار ۳۵۶ غیر از مددجویان کمیته امداد که نیازمندانی هستند که مقرری بگیران بهزیستی یا مراکز دیگر هستند؛ در این مراکز خدمات دریافت می کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان در خصوص ساخت مسکن برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد استان، گفت: کمیته امداد با عقد تفاهم نامه هایی با بسیج مستضعفین، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در حال هم افزایی و همکاری است تا خانواده های تحت پوشش بتوانند صاحب مسکن شوند که در این راستا امسال ۴ مورد خرید مسکن و ۷۰۹ مورد تعمیرات مسکن خانواده های تحت پوشش انجام شده است.

وی در ادامه بیان کرد: از این تعداد ۳۴۹ مورد در مناطق روستایی محروم و ۱۸۹ نفر در مناطق غیر محروم روستایی و ۱۷۱ مورد در مناطق شهری تعمیرات انجام شده است و در مناطق محروم روستایی ۳۴ مورد احداث مسکن و در مناطق غیر محروم روستایی ۴۴ مورد و همچنین ۲۲۹ مورد احداث فضاهای جانبی مانند سرویس بهداشتی و حمام و … وجود داشته که جمعا ۳۰۷ مورد پروژه های احداث در ۵ ماهه نخست سال جاری صورت گرفته است.

بحیرایی با اشاره به اخذ ۱۴۰ سهمیه در قالب تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان در محدوده شاهرود، میامی، بسطام و بیارجمند، که ۹۰ مورد آن به متقاضیان تعلق گرفته است، گفت: همچنین ۲۰۰ سهمیه نیز در قالب تفاهم نامه با بسیج سازندگی اخذ شده که تاکنون ۳۹ نفر در این زمینه معرفی شده اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره عقد تفاهم نامه هایی با دولت سیزدهم در ارتباط با مسکن، افزود: ۲۷۷۲ نفر از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در طرح نهضت مسکن ملی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۳۳ خانواده تأیید شده و در آستانه تخصیص پروژه هستند همچنین ۲۸۳ خانوار دیگر نیز در انتظار بررسی پرونده قرار دارند.

وی با بیان این که کمیته امداد در خصوص سفر اربعین به خانواده های تحت پوشش در زمینه وجود ظرفیت کمک هزینه سفر و تسهیلات قرض الحسنه اطلاع رسانی کرده است؛ اظهار کرد: با موکب داران و هیئات مذهبی که کاروان دارند تعاملاتی انجام شده تا افراد متقاضی در این قالب نیز بتوانند هیئات را همراهی کنند و با هماهنگی های صورت گرفته تعداد ۴۰ موکب جهت استراحت و دریافت خدمات برای مددجویانی که زائر اربعین هستند؛ شناسایی شد و تاکنون حدود ۲۵۰ نفر از مددجویان برای سفر اربعین ثبت نام کرده اند.

طرح توانمندسازی ۳۲ محله کم برخوردار استان سمنان در حال اجرا است

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از اجرای طرح توانمند سازی برای ۱۲ محله کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها با محوریت ساکنان محلات استان اجرایی خواهد شد.

بحیرایی ضمن بیان اینکه کار توانمندسازی برای ۳۲ محله کم برخوردار استان سمنان در حال اجرا است، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح‌ها توانمند سازی و کمک به تأمین اقتصاد خانواده‌ها و اقشار کم درآمد جامعه است.

وی ضمن بیان اینکه این طرح برای ۱۲ شهر استان سمنان برنامه‌ریزی‌شده است، افزود: چهار دستگاه اجرایی نیز در این طرح مشارکت لازم را دارند که بهزیستی، هلال احمر و بنیاد برکت از جمله آنها هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه می‌کوشیم تا طرح توانمندی در تمام ابعاد برای خانواده‌ها به اجرا درآید، ابراز داشت: شناسایی میدانی نیازمندان در ابتدای امر اجرا و سپس خدمات حمایتی برای خانواده‌های نیازمند انجام و در نهایت با شناسایی ظرفیت‌های یک محله کار توانمند سازی صورت می‌گیرد.

بحیرایی با بیان اینکه قطعاً بدون حضور خیران و نیکوکاران امور به نتیجه نمی‌رسد، ابراز داشت: در این طرح سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی نیز مشارکت دارند تا با محوریت ساکنین محلات و هم‌افزایی ظرفیت سازی دستگاه‌های اجرایی توانمند سازی به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه فعال کردن مشارکت ساکنان می‌تواند توسط گروه‌های مردمی به خوبی انجام شود، افزود: هم افزایی منابع، هماهنگی و تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی و حضور تشکل‌های مردمی و خیران سه ضلع مثلثی هستند که باعث می‌شود طرح توانمند سازی موفقیت‌آمیزتر باشد.

وی با ابراز رضایت از فعالیت خبرگزاری recive استان سمنان در راستای ترویج نیکوکاری و تبلیغ فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، از این فعالیت‌ها قدردانی کرد.

سرپرست خبرگزاری recive استان سمنان هم در این نشست، با بیان اینکه کمک به رفع مشکلات همه اقشار جامعه از طریق فعالیت‌های رسانه‌ای یکی از مهم‌ترین اهداف این خبرگزاری است، افزود: از این رو درج محتواهای رسانه‌ای در راستای ترویج نیکوکاری یکی از اولویت‌های این دفتر است.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا