بین الملل

تمرین نیروهای مردمی اوکراین با اسلحه‌های چوبی برای مقابله با روسیه/عکس

تمرین نیروهای مردمی اوکراین با اسلحه‌های چوبی برای مقابله با روسیه/عکس

به نقل از وب‌سایت روزنامه دیلی میل، اخیرا تصویری از داوطلبان واحد نیروهای مردمی کی‌یف منتشر شده که در یکی از مناطق صنعتی پایتخت این کشور و با اسلحه‌های بدل چوبی آموزش می‌بینند.

در همین حال لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس از روسیه خواسته تا “تجاوز خود را متوقف کند.”

درخواست تراس در حالی مطرح می‌شود که تنش‌ها در منطقه با استقرار بیش ۱۰۰ هزار سرباز روسی در نزدیکی مرز اوکراین تشدید شده است. این دیپلمات انگلیسی در توییتی با هشتگ “در کنار اوکراین بایستیم” نوشت: “روسیه یک کمپین تحریف اطلاعات به راه انداخته است که هدف آن بی‌ثبات کردن و توجیه تهاجم به همسایه مستقل خود، یعنی اوکراین است… روسیه باید تجاوزات خود را متوقف کرده، تنش‌ها را کاهش دهد و در گفت‌وگوهای معنادار شرکت کند.”

در اواخر هفته گذشته، آمریکا اعلام کرد که اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه روسیه در حال برنامه‌ریزی یک عملیات “پرچم دروغین” با اعزام نیروهایی در دل نیروهای اوکراین است که با اقدامات “خرابکارانه” علیه نیروهای مسکو، مقدمات آغاز جنگ را فراهم کنند.

تمرین نیروهای مردمی اوکراین با اسلحه‌های چوبی برای مقابله با روسیه/عکس

یکی از مقامات اوکراینی گفت: این ماموران مخفی برای جنگ شهری و استفاده از مواد منفجره برای انجام اقدامات خرابکارانه علیه نیروهای نیابتی خودی روسیه آموزش دیده‌اند.

همچنین جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی است که روسیه در زمان الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴ نیز از استراتژی مشابهی استفاده کرده بود. اما سفارت روسیه در واشنگتن با عصبانیت این ادعاها را رد کرده و گفت که “طبق معمول، هیچ مدرکی وجود ندارد” اما علی‌رغم این تکذیب، روسیه به تمرینات نظامی خود ادامه داد.

اوکراین همچنین روسیه را متهم کرده که در پشت حمله سایبری گسترده به ده‌ها وب‌سایت رسمی در هفته گذشته قرار دارد. گفته می‌شود که هکرها پیام‌های تهدیدآمیزی بر روی وب‌سایت‌های دولتی اوکراین گذاشته‌اند.

علی‌رغم یک هفته گفت‌گوی دیپلماتیک، تنش‌ها همچنان ادامه دارد. درخواست روسیه برای وتوی پیوستن کشورهای شوروی سابق به ناتو و خروج نیروهای غربی از شرق اروپا توسط آمریکا و انگلیس رد شده است.

310 310

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا