سمنان

تمدید سه باره مهلت اتصال کارتخوان ها به پرونده مالیاتی

تمدید سه باره مهلت اتصال کارتخوان ها به پرونده مالیاتی

                                            
به گزارش خبرگزاری recive  استان سمنان ، جواد انوری با اعلام این خبر گفت : با وجود اتمام مهلت مقرر و قانونی اتصال دستگاههای کارتخوان بانکی به پرونده های مالیاتی در 30 بهمن ماه سالجاری ، لکن به منظور رفاه حال مودیان مالیاتی و فعالان اقتصادی از 7 اسفندماه به مدت دو هفته تمدید گردید .
مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان ضمن تاکید بر اتصال کلیه دستگاهها کارتخوان به پرونده های مالیاتی افزود: پس از اتمام مهلت مقرر، اطلاعات صاحبان کارتخوان‌هایی که به سامانه مالیاتی متصل نشوند به بانک مرکزی برای غیرفعال‌سازی ارسال خواهد شد.
مدیر کل امور مالیاتی خاطر نشان کرد :  الزام اتصال کارتخوان‌هایشان به پرونده‌های مالیاتی صرفا به منظور انضباط و ساماندهی مبادلات مالی فعالان اقتصادی و مشاغل است و جنبه درآمد مالیاتی ندارد شفاف‌سازی شده است .
وی در خصوص آخرین آمار کارتخوان های بانکی متصل شده به پرونده های مالیاتی نیز گفت: تا ابتدای اسفندماه، بالغ بر چهار میلیون و 700 هزار دستگاه کارتخوان بانکی یا درگاه الکترونیکی پرداخت به پرونده های مالیاتی متصل شده اند و دستگاه های کارتخوان بانکی که به پرونده مالیاتی متصل نشوند، براساس قانون باید توسط بانک مرکزی غیرفعال شوند.
انوری همچنین از غیرفعال سازی حدود 200 هزار دستگاه کارتخوان بانکی توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت: در این مرحله از ثبت اطلاعات، مودیان مالیاتی صرفا امکان اتصال دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی را دارند که پس از بررسی بانک مرکزی و تشکیل پرونده مالیاتی، آن دسته از دستگاه های کارتخوان بانکی که مسدود شده اند، در این مرحله فعال سازی خواهند شد.
مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد : مودیان محترم از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانیmy.tax.gov.ir   قادر خواهند بود از قسمت پذیرنده های بانکی، کارتخوان خود را به پرونده مالیاتی متصل نمایند.
انوری در خاتمه تاکید : برزگری در خاتمه تاکید کرد: طرح ساماندهی کارتخوان های بانکی که مطالبه دولت و مجلس است، در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و با مشارکت بانک مرکزی در حال عملیاتی شدن است و از مزایای اجرای این قانون می توان به شفاف شدن اقتصاد، اجرای عدالت مالیاتی، کاهش اعتراضات مالیاتی، تسریع در فرآیند رسیدگی، مبارزه با فرار مالیاتی، شناسایی مودیان جدید و نهایتا تحقق درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده بدون فشار بر مودیان موجود اشاره کرد.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا