اخبار استانها

تقویت صنایع تبدیلی باید دردستورکارمسئولین جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری قرارگیرد

تقویت صنایع تبدیلی باید دردستورکارمسئولین جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری قرارگیرد

به گزارش خبرگزاری recive استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری،غلامعلی حیدری در حاشیه بازدید سرزده از سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از  بسترهای تحقق شعار سال در زمینه تولید و اشتغال، سازمان جهادکشاورزی است، اظهار کرد: این سازمان در ایام پایانی سال تمام توان خود را در زمینه تامین و توزیع کالاهای اساسی مردم به‌کار گرفت تا مردم هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: باید از ابتدای سال برنامه‌ریزی لازم برای تحقق شعار سال در دستگاه‌های اجرایی مختلف صورت بگیرد، سازمان جهادکشاورزی باید در تحقق این شعار نقش‌آفرین باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون شیوه جنگ دشمنان از جنگ نظامی به جنگ اقتصادی تغییر کرده است، گفت: برخی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بحث رقابت اقتصادی را مطرح می‌کنند، در حالیکه اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم، تحریم یکی از اقدامات دشمن در این جنگ برای ضربه زدن به کشور است، خودکفایی در تولید می‌تواند این تحریم‌ها را بی‌اثر کند.

حیدری افزود: سازمان جهادکشاورزی در بحث خودکفایی در زمینه تولیدات حوزه کشاورزی، دامپروری، شیلات و … نقش اساسی دارد، ظرفیت‌های بسیار خوبی برای افزایش تولید در این حوزه‌ها در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، بنابراین این استان علاوه بر تامین نیاز استان می‌تواند، نیاز سایر استان‌ها را نیز تامین کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه برای خودکفایی در تولید و ایجاد اشتغال پایدار نیازمند اقدامات جهشی و جهادی هستیم، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در استان کاهش نرخ بیکاری است، در این راستا باید از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی بهره‌مند شویم تا نرخ بیکاری در استان به میانگین کشوری نزدیک شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال ترغیب شوند، باید مشوق‌هایی نظیر اعطای تسهیلات برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود.

حیدری با اشاره به اینکه تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی در چهارمحال و بختیاری باید در دستور کار مسئولان سازمان جهادکشاورزی قرار بگیرد، عنوان کرد: این مسئله موجب می‌شود تا کشاورزان با خیال آسوده نسبت به تولید اقدام کنند، زمانی‌که محصولات کشاورزان به‌صورت تضمینی خریداری شود، تاثیر بالایی در بحث افزایش تولید دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید تولید محصولات ارگانیک کشاورزی در دستور کار قرار بگیرد، یادآور شد: دنیا در حال حرکت به سمت کشاورزی ارگانیک است، باید میزان مصرف کودهای کشاورزی شیمیایی به حداقل برسد، آموزش کشاورزان در بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی در این حوزه موثر است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون انتزاع نظارت بر توزیع کالاهای اساسی مردم به سازمان جهادکشاورزی واگذار شد، خاطرنشان کرد: حمایت از مصرف‌کننده در دستور کار این سازمان قرار بگیرد، آینده اجرای قانون انتزاع روشن است، این سازمان از تجربیات سازمان صمت در بحث بازرسی استفاده کند.

حیدری بیان کرد: بحث قیمت‌گذاری و ذخیره کالاهای اساسی از موارد دارای اهمیت است و باید مورد توجه متولیان قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت نان یکی از مطالبات بسیار جدی مردم است، خاطرنشان کرد: قیمت نان در استان به‌صورت مشروط افزایش یافت، نانوایی‌ها متعهد شدند که در صورت افزایش قیمت، کیفت نان را افزایش دهند.

وی افزود: سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری یک فرصت مغتنم برای تخصیص اعتبار به طرح‌های حوزه کشاورزی محسوب می‌شود، همچنین در آینده‌ای نزدیک برای پیگیری مشکلات در این حوزه دیداری با وزیر جهادکشاورزی خواهیم داشت، در صورت ریل‌گذاری مناسب، این سازمان می‌تواند نقش مناسبی در تولید و اشتغال‌آفرینی داشته باشد.

حیدری با تاکید بر اینکه مدیریت میدانی و جهادی باید در دستور کار مدیران و معاونان سازمان جهادکشاورزی قرار بگیرد، بیان کرد: در بازدیدهای میدانی حقایق آشکار می‌شود و مدیران و معاونان می‌توانند تصمیمات صحیح اتخاذ کنند.

 استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع و تقویت ادارات شهرستانی باید در مجموعه جهادکشاورزی مورد توجه جدی قرار بگیرد.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا