اجتماعی

تعطیلی شهر مرزی به خاطر آلودگی هوا

تعطیلی شهر مرزی به خاطر آلودگی هوا

«مرادعلی تاتار» روز پنجشنبه افزود: با تصمیم ستاد مدیریت بحران این شهرستان و آلودگی شدید هوا و غلظت گرد و غبار به منظور حفظ سلامتی مردم و عدم مراجعه آن ها به ادارات و نهادهای دولتی، راس ساعت ۱۱ صبح امروز فعالیت تمام ادارات این شهرستان تعطیل شد.

وی اظهار داشت: به گزارش ایستگاه هواشناسی قصرشیرین دید افقی در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح امروز پنجشنبه به میزان ۲۰ متر و دید عمودی نیز ۱۲۰ متر کاهش یافت و این نشان از غلظت غبار و گرد و خاک و آلودگی شدید هوا و بحرانی بودن منطقه و تهدیدی جدی برای سلامت مردم است.

فرماندار قصرشیرین گفت: از مردم می خواهیم با توجه به آلودگی هوا تا عادی شدن شرایط حتی المقدور از منازل خود خارج نشوند و در صورت امکان حتما از ماسک استفاده کنند.

رییس اداره‌ هواشناسی قصرشیرین گفت: ورود ریزگردها به قصرشیرین و شدت گرد و غبار باعث کاهش دید افقی این شهرستان مرزی طی امروز پنجشنبه به میزان ۲۰ متر شد که ۹ هزار و ۹۶۰ متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

«امیرپرویز نجفی» روز پنجشنبه افزود: طبق پیش بینی های صورت گرفته توسط سازمان هواشناسی گرد و خاک به صورت غلیظ تا اواخر بعد از ظهر جمعه و به صورت رقیق تا روز شنبه در جو منطقه حاکم است.

نجفی ادامه داد: بیشینه سرعت وزش باد نیز در ساعت پنج بعد از ظهر روز گذشته ۱۹.۵متر بر ثانیه معادل ۶۸ کیلومتر بر ساعت بود که وزش باد باعث انتقال گرد و غبار به جو منطقه از سمت کشورهای همسایه به مرزهای غربی کشورمان از جمله قصرشیرین شده است.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد.

بیشتر بخوانید:

آسمان مرز غربی کشور اسیر خاک است

هوای پایتخت در مرز پاکی

۲۳۳۲۳۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا