اجتماعی

تعطیلی دیرهنگام مدارس ابتدایی تهران گردن هواشناسی افتاد؟

تعطیلی دیرهنگام مدارس ابتدایی تهران گردن هواشناسی افتاد؟

به گزارش recive، صبح امروز، مدارس ابتدایی استان تهران به‌دلیل آلودگی هوا از سوی استانداری تهران تعطیل اعلام شد اما زمانی که بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را به مدرسه برده و از چنین تصمیمی بی‌اطلاع بودند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص تاخیر این اطلاع رسانی به ایسنا گفت: این موضوع ساعت ۷:۲۰ صبح از سوی مسئولان استانداری تهران اعلام شد و ما به محض اطلاع به همه مدارس منعکس کرده و از مدارس خواستیم مراقب کنند که دانش آموزان آسیب نبینند.

او افزود: استانداری ۷ و ۲۰ دقیقه صبح این تصمیم را اعلام کرد و ما تابع تصمیم آن هستیم و به محض اعلام طبق دستور عمل کردیم.

در همین خصوص معاون عمرانی استانداری تهران درباره چرایی اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس استان تهران اعلام کرد: با توجه به شرایط پایداری هوا و قرار گرفتن شاخص در شرایط ناسالم کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل جلسه داد و برای امروز یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت، تمام مدارس استان در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی و مدارس استثنایی را تعطیل اعلام کرد.

او گفت: امیدوار بودیم که با توجه به گزارش هواشناسی وضعیت بهتر از این شود اما برای احتیاط و حفظ سلامتی فرزندان، مدارس پیش دبستانی و ابتدایی را تعطیل اعلام کردیم.

با این حال رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به صدور چهار هشدار طی روزهای اخیر در زمینه خیزش گرد و خاک در کشور و تهران از تداوم آلودگی هوای پایتخت تا فردا پیش از ظهر (۱۹ اردیبهشت) خبر داد و به ایسنا گفت: سازمان هواشناسی طی روزهای اخیر چهار هشدار صادر کرده است؛ یکی ۱۶ اردیبهشت توسط اداره کل هواشناسی تهران صادر شد. روز گذشته نیز این اداره کل هشدار زرد صادر کرد. ستاد مرکزی سازمان هواشناسی نیز اقدام به صدور دو هشدار هواشناسی کرد که یکی در سطح نارنجی و دیگری در سطح زرد بود و این هشدارها در سایت هواشناسی نیز قابل دسترسی است.

وی درباره علت صدور هشدار زردرنگ – که بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی دارد- در شرایطی که آلودگی هوای تهران تشدید شده است، گفت: از نظر هواشناسی، گرد و خاک دید ما تا ۳۵۰۰ را فقط کاهش داده است. در کل کشور مناطقی زیر دید ۲۰۰۰ متر خیلی کم داریم البته در شهر تهران موضوعی که باعث افزایش آلودگی می‌شود، افزوده شدن آلاینده‌ها به هوای تهران است. در نتیجه شاخص کییفیت هوا افزایش پیدا کند والا از نظر «دید» میزان گرد و خاک را در حد هشدار زرد رنگ است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: اگرچه خطاهایی در پیش بینی ممکن است وجود داشته باشد اما شامل این مورد نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه گرد و خاک تهران هم منشا داخلی و هم منشا خارجی دارد، گفت: بخش زیادی از منشا گرد و خاک پایتخت داخلی و بخشی از منشا آن خارجی است.

گفتنی است که تهران امروز سومین شهر آلوده جهان بوده است.

4747

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا