سمنان

تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به 11 باب افزایش یافت

تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به 11 باب افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، سمانه سلطانی پور روز یکشنبه 30 بهمن 1401 افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی از سوی وزارتخانه میراث، گردشگری و صنایع‌دستی و واگذاری آن به استان‌ها و با استناد به بند پ و تبصره یک ماده سه قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب مجلس شورای اسلامی، مجوز فعالیت این فروشگاه‌ها در استان صادر شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: تاکنون مجوز 11 فروشگاه‌ در استان شامل 5 فروشگاه در سمنان و 6 فروشگاه در شاهرود صادرشده و شرایط اشتغال بیش از 20 نفر را فراهم کرده است.

سلطانی پور افزود: تمامی فروشگاه‌های صنایع‌دستی فعال دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه‌های صنفی مختلف استان می‌توانند با مراجعه به حوزه معاونت صنایع‌دستی و هنرهای ‌سنتی با ارائه مدارک لازم از این امتیاز بهره‌مند شده و با دریافت مجوز فروشگاه صنایع‌دستی، مشمول قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی شوند.

او گفت: پیش‌ازاین مجوز فعالیت نخستین فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان صادرشده و بیش از 6 فروشگاه نیز مراحل دریافت مجوز را طی می‌کنند.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا