البرز

تشریح طرح‌های اقتصادی استان البرز به مناسبت دهه فجر

تشریح طرح‌های اقتصادی استان البرز به مناسبت دهه فجر

به گزارش recive از البرز؛ «مجتبی عبداللهی» با بیان اینکه بخشی از این پروژه‌ها در بخش کشاورزی و بویژه گلخانه‌ای بوده است، افزود: طرح‌هایی که تاکنون افتتاح شده در حوزه تولید، اشتغال و صادرات تاثیرگذار خواهند بود.

وی ادامه داد: طرح‌های گلخانه‌ای تخصصی در زمینه تولید میوه و صیفی در کاهش مصرف آب و افزایش تولید بسیار حائز اهمیت و تاثیر گذار است.

عبداللهی گفت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و جغرافیای مناسب استان البرز کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری و ترغیب سرمایه‌گذاران تشکیل شده و از همه فعالان خصوصا در حوزه کشت‌های گلخانه‌ای، کشاورزی و دامداری دعوت می‌کنیم تا در استان اقدام به سرمایه‌گذاری کنند و خدمات ویژه‌ای نیز به این افراد ارائه خواهیم داد.

وی افزود: استان البرز در شاخص‌های صنعت و کلان در رتبه ۶ و ۷ کشور و در بحث غذا و دارو رتبه اول کشور است و 70 درصد تولید و ۶۰ درصد صادرات داروی کشور به استان البرز اختصاص داشته و تمام واکسن‌های کرونا در این استان تولید می‌شود. در این حوزه ۱۵۰ شرکت ویژه و خاص نیز در استان مشغول فعالیت هستند.

عبداللهی گفت: با صنایع و اتاق بازرگانی در قالب تعامل دولت و بخش خصوصی به صورت مرتب در ارتباط هستیم و این تعامل اثرهای خوبی در حوزه صنعت، بازرگانی، گردشگری و کشاورزی خواهد داشت.

وی افزود: برای تسهیل صدور پروانه و پرداخت تسهیلات کارگروه‌های متعدد تشکیل شده و در صدد هستیم تا نرخ بیکاری استان که در حال حاضر ۸/۹ است را به حدود ۷ کاهش دهیم.

عبداللهی گفت: در حال حاضر هم بسیاری از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی نیاز به نیروی کار دارند. در استان ۱۲ شهرک صنعتی وجود دارد و تعداد واحدهای صنعتی موجود در استان حدود ۳۵۰۰ واحد است. امیدواریم در آینده نزدیک نرخ بیکاری در استان به میزان مطلوب برسد.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز فعالیت در استان ۴۶ واحد راکد به چرخه تولید برگشته گفت: تصمیم داریم با جلسات شورای مشورتی دولت و بخش خصوصی راندمان تولید در استان را به حد اکثر برسانیم.

استاندار البرز در پایان در خصوص راه‌اندازی قطار شهری کرج افزود: هزینه کامل اجرای یک کیلومتر خط مترو از ۱۵۰ میلیارد تومان به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و با توجه به بودجه موجود کار سختی در پیش است اما امیدواریم بتوانیم این طرح را ظرف یک سال و نیم تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: به صورت مقطعی و طی چند ماه می توان حدود ۴ کیلومتر از این طرح را راه‌اندازی کرد که مشکل تردد ساکنین استان را برطرف نخواهد کرد و در تلاشیم با تأمین سرمایه این طرح را به طور کامل اجرا کنیم.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا