کهگیلویه و بویراحمد

تشریح برنامه‌ تدفین 2 شهید گمنام در بخش لوداب

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، «سیدجواد هاشمی» معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست کمیته سیاست‌گذاری هماهنگی و نظارت بر خاکسپاری و تعیین مکان تدفین شهدای گمنام با بیان اینکه 9 دی از روزهای مهم و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: از 9 تا 19 دی به عنوان دهه بصیرت نام‌گذاری شده که در این دهه مناسبت‌های مختلفی از جمله دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است و باید فضای شهرهای ما رنگ و بوی فاطمی بگیرد.

وی با اشاره به ورود پیکر مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس به استان کهگیلویه و بویراحمد در هفته آینده، افزود: این امر توفیق الهی است که بار دیگر نصیب مردم این استان شده و انتظار داریم همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها پای کار بیایند تا مراسم تشییع و خاکسپاری درخور و شایسته برای این دو شهید والامقام برگزار شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مکان تدفین شهدای گمنام، زیارتگاهی برای عشاق شهادت است و باید به یک مکان معنوی تبدیل شود تا زیارتگاهی و مأمنی برای آیندگان ما باشد، بنابراین لازم است دستگاه‌های متولی مقدمات لازم را برای تدفین شهدا در بخش «لوداب» فراهم کنند.

هاشمی با بیان اینکه تیپ 48 فتح استان عهده‌دار برگزاری مراسم استقبال و تشییع پیکر این شهدای والامقام در شهر یاسوج شده و لازم است دستگاه‌های متولی با آنها همکاری کنند، خاطرنشان کرد: بخشداری لوداب نیز فضاسازی متناسب با مراسم تشییع و خاکسپاری را در این بخش انجام دهد، ضمن اینکه جاده‌ دسترسی به مکان تدفیع شهدای گمنام در این بخش تسطیح شود.

وی ساماندهی یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان را ضروری عنوان و متذکر شد: به منظور ساماندهی وضعیت یادمان‌های شهدای گمنام، هفته آینده جلسه‌ای با دستگاه‌های خدمات‌رسان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا