کهگیلویه و بویراحمد

تسلیت حادثه غم‌انگیز اتوبوس دهدشت توسط امام جمعه یاسوج/حسینی یک لحظه غفلت خسارات زیادی به بار آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به آیات سوره صف که خداوند با مومنین خود سخن می‌گوید و همه را ارشاد می‌کند یادآور شد: در این آیات خداوند می فرماید ای اهل ایمان آیا می‌خواهید تجارتی را به شما آدرس بدهم که از عذاب دردناک نجات پیدا کنید؟.

امام جمعه یاسوج گفت: خداوند در این آیات می فرماید ایمان به خدای واحد داشته باشید خدایی که خالق عالم هستی است و ایمان پیشه کنید در راه خدا با جان و مال خود جهاد کنید که این دنیا بازاری است در این بازار برخی سود می‌برند و عده‌ای دیگر خسارت می بینند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کسانی که ایمان به پیامبر و ائمه اطهار نداشته باشند ضرر می کنند زندگی به نفع آنها نخواهد بود و در آخرت عذاب سخت و دشوار را تحمل خواهند کرد انسان وقتی ایمان به خدا و پیامبر پیدا می‌کند در راه خدا جان خود را نیز می‌گذارد در هر جا و در هر محفل و مجلسی تلاش می‌کند تا آن محفل دینی باشد.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مناسبت های هفته به ولادت با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها اشاره و با تبریک این میلاد با سعادت به همه مردم استان گفت: آن حضرت در سال 5 یا 6 هجری در مدینه متولد شد و در سال ۶۱ هجری قمری وفات یافت شخصیت کم‌نظیر در عالم انسانی وقتی اسم سیدالشهدا را می آوریم نام شخصیت بی‌نظیری همچو حضرت زینب در کنار آن شهید دشت کربلا می‌درخشد.

امام جمعه یاسوج گفت: حضرت زینب سلام الله علیها برای خدا کاری انجام داد که در تاریخ بشر چنین حادثه‌ای تاکنون اتفاق نیفتاده بود آن حضرت القاب متعددی چون عقیله بنی‌هاشم داشت شخصیت بزرگی که شریک امام حسین در واقعه کربلا و عاشوراست باید الگوی زنان و دختران و همسران ما باشد آن حضرت همیشه در طلوع است و هرگز غروب نمی‌کند.

وی در ادامه با تبریک روز پرستار به همه پرستاران استان کهگیلویه و بویراحمد و تشکر از رنج ها و زحمات آنها به خصوص در روزهای سخت کرونایی گفت: روایت است اگر کسی یک شبانه روز در کنار بیماری پرستاری کند خداوند آن فرد را با حضرت ابراهیم محشور خواهد کرد.

حسینی در ادامه به سالروز شهادت آیت الله دستغیب اشاره کرد و گفت: آن شهید سوم محراب توسط منافقین کوردل به شهادت رسید منافقینی که به هیچکس رحم نکردند منافقین و داعش نورچشمی آمریکا انگلیس و اسرائیل و آل سعود هستند و آن همه جان انسانهای بیگناه را گرفتند۱۷۰۰۰ شهید راه ترور در این کشور تقدیم کردیم که همه کار آمریکا رژیم صهیونیستی و همدستان آنهاست.

امام جمعه شهر یاسوج با تسلیت و تعزیت تصادف دلخراش اتوبوس جاده کاشان تهران که حادثه غم انگیزی را رقم زد این حادثه را به خانواده داغدار آنها تسلیت گفت و افزود: برای مجروحین از خداوند طلب شفای عاجل دارم از کسانی که همدردی و کمک کردن قدردانی می‌کنیم به خصوص از اطبا و پرستاران بیمارستان کاشان که برای شفای آنها تلاش می‌کنند باید از رسانه های استان کهگیلویه و بویراحمد به جهت پوشش خبری این حادثه غم انگیز نیز قدردانی شود.

امام جمعه یاسوج گفت: باید در رانندگی ها مراقب باشیم چرا رعایت نکنیم و با چشم خواب آلود پشت فرمان بنشینیم و با یک غفلت و خروج از یک باند جاده کاشان- تهران جان تعداد بسیاری را گرفته افرادی را یتیم زنانی را بیوه و مادران و پدرانی را بدون فرزند کنیم الحق این خسارت سنگینی است و باید مراقب باشیم.

حسینی در پایان در خصوص مذاکرات کنونی میان جمهوری اسلامی و طرف‌های مذاکره کننده گفت: از آنها فقط انتظار از عزت ایران و رفع تحریم‌ها را داریم مذاکره‌کنندگان بدانند که غربی ها دغلباز و خیانتکار بوده و نباید چندان به آنها اعتماد کرد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا