هرمزگان

تردد دریایی یک و نیم میلیون مسافر به قشم / تردد خودرویی رونق گرفت

به گزارش خبرگزاری recive از قشم، علیرضا امری‌کاظمی شامگاه سه شنبه با بیان این خبر گفت: ۳۸ درصد این میزان تردد یعنی ۵۵۲هزار و ۴۳ نفر  تنها در دو ماه مهر و آبان انجام شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد مسافر ورود افزون بر ۹۳۸ هزار و ۹۴ نفر یعنی ۶۴.۷ درصد آنها از طریق اسکله لافت توسط خودرو بوده است.

به گفته امری‌کاظمی ۴۹۳ هزار و ۶۱۸ نفر یعنی ۳۴ درصد این مسافران از طریق اسکله شهید ذاکری و ۱۶ هزار و ۸۸۶ نفر یعنی تنها حدود یک درصد آنها توسط قایق از اسکله لافت وارد جزیره قشم شده اند.

 مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد و ویژه اقتصادی قشم به تعداد و انواع خودروهای وارد شده به جزیره طی هشت ماهه سال جاری هم اشاره کرد و گفت:  در این مدت افزون بر ۲۶۲هزار و ۷۹ دستگاه خودرو شامل سواری، وانت، کامیون، تریلی، مینی بوس، اتوبوس و سایر وارد جزیره شده اند.

وی ادامه داد: از میان آنها سواری با ۱۳۲ هزار و ۵۴۳ دستگاه یعنی بیش از ۵۰ درصد کل این خودروها را به خود اختصاص داده است، مضاف بر اینکه تریلی نیز بعد از سواری با ۲۱هزار و ۲۳۳ دستگاه یعنی ۸ درصد کل خودروهای ورودی به جزیره را در این مدت تشکیل داده است.

امری‌کاظمی همچنین از افزایش بی‌سابقه ورود خودرو به جزیره قشم در طول دو ماه مهر و آبان ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: در این دوماه افزون بر ۱۰۴ هزار و ۲۴۶ دستگاه خودرو یعنی حدود ۴۰ درصد کل خودروهای ورودی در طول هشت ماهه امسال وارد جزیره شده است.

وی به سهم اندک ورود مسافر به جزیره قشم از طریق هواپیما نیز اشاره کرد و گفت: از جمع کل مسافران ورودی به جزیره از دو طریق هوایی و دریایی در این مدت یک میلیون و ۵۴۲هزار و ۱۵۳ نفر بوده که ۹۳ هزار و ۵۵۵ نفر یعنی تنها ۶ درصد کل این مسافران از طریق هواپیما به قشم وارد شده اند.

انتهای پیام/88050


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا