کردستان

تدریس کتابخوانی در مدارس/ ۱۰میلیون نفر در کشور عضوکتابخانه هستند 

تدریس کتابخوانی در مدارس/ ۱۰میلیون نفر در کشور عضوکتابخانه هستند 

به گزارش خبرگزاری recive از سنندج، مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست ما امسال تکمیل ساختمان کتابخانه از حیث نرم افزار
زنگ کتابخانه در مدارس یکی از اهداف است که در دستور کار قرار گرفته است در زنگ کتابخانه درست خواندن کتاب توسط معلمین و مطالعه غیر درسی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در حوزه تعریف خدمات کتابخانه اقدامات زیادی در سطح کشور انجام شده حدود ۴۰ خدمت در حال انجام و ارائه است.

رمضانی به وضعیت کتابخانه های کشور اشاره و اظهار کرد: سه هزار و ۸۰۰ کتابخانه در شبکه کتابخوانی کشور وجود دارد که از این تعداد ۲۷۰۰ کتابخانه توسط کتابخانه های عمومی کشور اداره می شود.

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم است، بیان کرد: سیاست کلی کتابخانه های عمومی کشور نیز اتمام پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه در کشور است و توسعه کتابخانه های سیار به دستور رئیس ‌جمهور در دستور کار قرار دارد.

رمضانی با اشاره به اینکه ۱۰ شهرستان استان فاقد کتابخانه است، ذکر کرد: نهاد کتابخانه های عمومی در استان کردستان از سنوات گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رمضانی افزود: پایه فعالیت های کودکان و نوجوانان باید براساس کتابخانه‌های عمومی کشور باشد در همین راستا اتصال مدارس به کتابخانه ها و اختصاص یک زنگ به کتابخوانی در مدارس در دستور کار قرار گرفته است که در این زنگ مسائل مربوط به کتاب و کتابخوانی تدریس شود.

۴۶

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا