سمنان

تحقیقات و پژوهش های بنیادین، نقش مهمی در معرفی مرجعیت علمی کشوردارند

تحقیقات و پژوهش های بنیادین، نقش مهمی در معرفی مرجعیت علمی کشوردارند

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، احمد ریواده در همایش استانی عصر امید که برای نخستین بار در سمنان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش پژوهش، اظهار کرد: مهمترین نرم افزار جمهوری اسلامی ایران در چهل ساله دوم فعالیت، سند گام دوم انقلاب است و اولویت دارترین موضوع در این سند، علم و پژوهش است.

وی ادامه داد: در سند پیشرفت دولت مردمی و سند تحول خواهی دولت انقلابی آیت الله رئیسی، موضوع علم و پژوهش به عنوان یک پیشران برای توسعه تعریف شده و به لحاظ مبانی نظری این آمادگی در اولویت گذاری در بخش پژوهشی شکل گرفته است و باید با تکیه بر این ظرفیت برای حل مشکلات کشور اقدام کرد

ریواده افزود : برای اینکه پژوهش‌ها، به حل مسائل اجتماعی کمک کنند و گره گشا باشند، نیازمند چرخش‌های تحول آفرین هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ضمن تشریح بخش‌های متنوع پژوهش، بیان کرد : بخشی از پژوهش‌ها با مرجعیت و تولید علم است و برای اینکه کشور ما، مرجعیت علمی خود را معرفی کند نیازمند تحقیقات و پژوهش‌های بنیادین هستیم .

وی یادآور شد: بخشی از پژوهش‌ها، مسأله محور و مبتنی بر دانش بنیان‌ها هستند و در این بخش الزاماً باید با استفاده از مهارت و فناوری، مساله حوزه تولید را به سامان برسانیم

ریواده با اشاره به ظرفیت دانشگاهی استان سمنان، ادامه داد: استان سمنان با توجه به جامعه دانشگاهی فعال و با توجه به اینکه بیش از ۷۵ هزار دانشجو در بستر خود می پروراند، ظرفیت مهمی برای حل مسائل استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد: امروز در استان سمنان با دو چالش جدی در بحث جمعیت و آب مواجه هستیم و ضروریست ظرفیت‌های علمی برای حل مشکلات استان بشتابند.

ریواده با بیان اینکه ظرفیت های پژوهشی استان نقش اثرگذاری در حل مسائل استان و به ویژه اشتغال فارغ التحصیلان دارند، از پژوهشگران و دانشگاهیان دعوت کرد پیشنهادات خود را برای حل مساله مطرح کنند.

بر اساس این گزارش، همزمان با برگزاری نخستین رویداد عصر امید استانی در سمنان از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش استان تجلیل شد.

سخنرانی مهندس عصار حسینی نماینده بخش صنعت، رونمایی از پوستر جشنواره مشترک (مسابقه های دست سازه‌های کویر)، رونمایی از سامانه مدیریت امور پژوهشی فرهنگیان، پخش کلیپ عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و بازدید از نمایشگاه عصر امید، بخش هایی از برنامه‌های اجرا شده در جریان نخستین رویداد عصر امید استانی در سمنان بوده است.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا