اجتماعی

تجمع صاحبان صندوق‌های به سرقت رفته بانک ملی/ برکناری رییس و معاون بانک

تجمع صاحبان صندوق‌های به سرقت رفته بانک ملی/ برکناری رییس و معاون بانک

گفتنی است ظهر امروز چهارشنبه حدود ۵۰ نفر از مالباختگانی که در بانک ملی شعبه دانشگاه دارای صندوق امانات بودند مقابل این بانک تجمع کردند.

البته پس از گذشت دقایقی از این تجمع، با ورود مأموران نیروی انتظامی این افراد به داخل بانک هدایت شدند.

پس از حضور این افراد در داخل بانک، مسئولان شعبه با ارائه فرم‌هایی از آنان خواستند ضمن پر کردن فرم‌های مخصوص، نسبت به اعلام نوع اقلام سرقت‌شده اقدام کنند.

اعتراض صاحبان صندوق‌های امانات به سرقت رفته بانک ملی/ رئیس شعبه برکنار شد

حضور مالباختگان برای پر کردن فرم در داخل بانک ملی شعبه دانشگاه

اعتراض صاحبان صندوق‌های امانات به سرقت رفته بانک ملی/ رئیس شعبه برکنار شد
نمونه فرم هایی که به مالباختگان برای تکمیل ارائه شده است

یکی از مالباختگانی که در شعبه بانک حضور داشت گفت: حدود ۲۰ سال است که در این بانک اقلام باارزشی همچون طلا و جواهرات و دلار و سکه خود را به امانت می‌گذاریم.

وی ادامه داد: همسر بنده استاد دانشگاه است و فکر می‌کنم بالای ۳۰۰ سکه به همراه حدود دو کیلو طلا و مقداری دلار و یورو در این بانک به امانت گذاشته بودیم که به سرقت رفته است.

این خانم با انتقاد از نحوه برخورد مسئولان بانک ملی شعبه دانشگاه با افرادی که در این بانک صندوق امانات داشتند، ادامه داد: از روز دوشنبه و پس از پایان تعطیلات، مدام به بانک مراجعه می‌کنیم که متأسفانه مدیران و کارمندان بانک در این خصوص پاسخگو نیستند و مدام می گویند اگر داد بزنید پلیس را خبر می کنیم. یک نفر نیست به ما بگوید گناه ما چیست که تمام سرمایه زندگیمان بر اثر بی دقتی مدیران بانک از بین رفته است.

یکی دیگر از مالباختگان نیز گفت: دو هفته پیش و به دلیل اینکه دزدی از منزل و سرقت از خانه‌های محله‌مان در حوالی خیابان کارگر زیاد شده بود، حدود ۱۰ سکه و مقداری طلا به صندوق امانات بانک آوردم اما فکر نمی کردم در کمتر از دو هفته در بانک سرقت شود.

وی با بیان اینکه اعتراض حق ماست ولی مسئولان بانک با ما برخورد درستی ندارند، افزود: ما برای براندازی که اینجا جمع نشده‌ایم بلکه آمده‌ایم حقمان و سرمایه‌ای که از ما به سرقت رفته است را بگیریم و چندین مرتبه نیز به ماموران همین را گفتیم.

اعتراض افراد مالباخته به مسئولان بانک تمامی ندارد و در حالی که با پر کردن فرم‌های مربوطه به دنبال جوابی برای زمان یافتن سارقان و دسترسی به سرمایه‌ها و امانات خودشان در بانک هستند با این پاسخ از طرف مسئولان شعبه مواجه می‌شوند که نیروهای امنیتی و پلیس به دنبال سارقان هستند و به محض یافتن جدیدترن اطلاعات، مالباختگان را مطلع خواهند کرد.

اعتراض صاحبان صندوق‌های امانات به سرقت رفته بانک ملی/ رئیس شعبه برکنار شد

حاصل ۵۰ سال پس‌انداز و سرمایه زندگی‌ام به سرقت رفت

پیرزنی که حدود ۷۰ سال به نظر می‌رسد و گویا تازه از تجمع مالباختگان در مقابل شعبه اطلاع یافته است با چشمانی گریان وارد بانک شده و مدام فریاد می‌زند کل زندگی و سرمایه‌ام رفت، شوهرم در حال دق کردن است و من هم کل سرمایه ۵۰ سال زندگی‌ام در داخل بانک سرقت شده است؛ مگر می‌شود بانک را سرقت کرد؟ آن هم صندوق امانات را…!

در میان افراد داخل بانک، دختر جوانی هم حضور داشت که بنا به گفته خودش مقدار قابل توجهی دلار و طلا و جواهرات در بانک به امانت گذاشته بود؛ وی به گفت: بانک ملی شعبه دانشگاه یکی از مجهزترین بانک‌های کشور است و به‌دلیل فضای بسیار بزرگ واقعا سرقت کردن از این بانک با تمامی حفاظ و دوربین‌های حفاظتی کار سختی بود.

وی افزود: قطعا مدیران این بانک باید محاکمه شده و پاسخگو باشند اینکه حدود ۳۰۰ صندوق امانت این بانک سرقت شود واقعا جای سوال و شبهه دارد که با این فضای بزرگ بانک چرا دزد مستقیم به صندوق امانات در طبقه بالایی رفته قطعا جای دقیق این صندوق امانات برای سارقان از قبل تعیین شده بود.

در حال حاضر شرایط مقابل بانک عادی است و تجمعی وجود ندارد.

رئیس و معاون شعبه دانشگاه بانک ملی برکنار شدند

بنا بر اعلام رسمی بانک ملی، رئیس و معاون ریالی شعبه دانشگاه این بانک،به دلیل خسارت وارده از سمت خود برکنار شدند.

در اطلاعیه‌ای که روابط عمومی بانک ملی ایران منتشر کرد، آمده است: در پی بروز حادثه سرقت از صندوق‌های اجاره‌ای شعبه دانشگاه و خسارات وارده به مردم و مشتریان به حکم مدیر عامل بانک، رئیس و معاون ریالی این‌شعبه از سمت خود برکنار شدند و مراتب برخورد قانونی لازم با آنها و سایر مقصرین در حال انجام است.

۲۳۳۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا