کهگیلویه و بویراحمد

تجلیل متفاوت شرکت کوبودنا از پرستاران بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، این مراسم امروز با حضور بهرام باقری مدیر گروه صنایع غذایی کوبودنا یاسوج، علیرضا ملک‌پور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج،  صداقت کیش مدیرکل غله استان و جمعی از هنرمندان استان برگزار شد.

بهرام باقری مدیر گروه صنایع غذایی کوبودنا در این آیین ضمن گرامیداشت روز و هفته پرستار گفت: براساس سنوات گذشته و در راستای تجلیل از مقام شامخ پرستار امروز نیز ۱۵۰ بسته نان سلامت به پرستاران و کادر درمانی بیمارستان امام سجاد (ع ) یاسوج اهدا شد.

 

علیرضا ملک پور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این آیین ضمن گرامیداشت هفته پرستار و تقدیر از مجموعه کوبودنا گفت: به دعوت مدیر گروه صنایع غذایی کوبودنا در این محل حاضر شده‌ایم تا هدایایی که از طرف این مجموعه به مدافعان سلامت اهدا شده است را تقدیم پرستاران بیمارستان امام سجاد (ع ) یاسوج کنیم.

وی بیان کرد: مجموعه کوبودنا همواره حامی و پشتیبان کادر بهداشتی و درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و از مدیر و کارکنان این شرکت کمال تقدیر و تشکر را داریم.

همچنین در این آیین نماهنگ “مدافعان سلامت” با موضوع خدمات و فداکاری های پرستاران و کادر بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد توسط هنرمندان و مداحان استان حسن جنتی و محمد دانشی اجرا شد که مورد استقبال حضار قرار گرفت. 

 

گروه صنایع غذایی کوبودنا در سال 1375 مجوز تأسیس واحد تولید آرد (کارخانه آرد آبشار گستر) خود را دریافت نموده و در سال 1379 با همت پدر صنعت استان،جناب آقای حاج خسرو باقری با ظرفیت 300 تن در شبانه روز با تولید انواع آرد نول،ستاره،خبازی آغاز به کار کرد.

این شرکت در سال 1391 جزء بیست واحد نمونه صنایع غذایی در کشور شده و لوح یادبود واحدهای نمونه کشور را از انجمن صنایع غذایی ایران دریافت نمود و در راستای پیشبرد اهداف خود اقدام به اخذ گواهینامه های ایزو 9001، 14001، 18001، 22000 در سال 1393 نموده است .واحد کنترل کیفیت شرکت در سال 1393 به عنوان واحد نمونه کیفی از نظر رعایت استاندارد محصولات تولیدی در استان لوح تقدیر دریافت نمود.
گروه صنایع غذایی کوبودنا در راستای توسعه بازار واحدهای صنعتی و ورود آنها به بازارهای بین‌المللی، به ویژه ورود به بازارهای کشورهای اسلامی، با هماهنگی موسسه جهانی حلال ایران وابسته به مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی برای این واحد تولیدی صنعتی گواهینامه نشان حلال را دریافت کرد.

 

گروه صنایع غذایی کوبودنا با مدیریت جدید، جناب آقای بهرام باقری به عنوان پیشگام در صنعت تولید آرد و نان از سالیان گذشته فعالیت های خود را در سه فاز به شرح زیر آغاز کرد:

1- تولید انواع آرد با ظرفیت اشتغال زایی 60 نفر بصورت مستقیم و بالغ بر 200 نفر به صورت غیرمستقیم
2- بسته بندی شده انواع آرد سفید و سبوس دار در اوزان 900 و 500 گرمی در بسته های چند لایه متالایز با اشتغالزایی 15 نفر راه اندازی در سال 94 به بهره برداری رسید.
3- گروه صنایع غذایی کوبودنا بزرگترین واحد نان صنعتی در جنوب کشور میباشد و با ظرفیت 20تن در روز با تولید 150 نوع نان و با اشتغالزایی 150 نفر، که ماشین آلات پیشرفته خط تولید مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا از کشورهای اروپا بخصوص آلمان خریداری ، نصب و راه اندازی شده است.

باتوجه به اینکه سبوس گندم به  لحاظ دارا بودن انواع فیبر ، پروتئین ، ویتامین ها واملاح معدنی ، مفید است لذا این شرکت تولید و بسته بندی سبوس فرآوری شده قابل مصرف انسانی را در برنامه طرح توسعه خود قرارداده است.

از آنجائی که  بانک جهانی امنیت غذایی با شعار « دسترسی همه مردم در تمام اوقات به غذای کافی برای داشتن یک زندگی سالم ، تعریف کرده است لذا طبق این تعریف بر سه عنصر « موجود بودن غذا » « دسترسی به غذا »  «پایداری » در دریافت غذا استوارا کرده است و در صورتی که هرکدام از این عناصر دچار چالش شود امنیت غذایی و به تبع آن امنیت ملی دچار مشکل خواهد شد،درواحدهای تولید نان صنعتی با ظرفیت تعریف شده حداقل 20 تن در روز باتوجه به مکانیزه بودن کامل خط تولید و استقرار ماشین آلات مدرن اروپایی امکان استمرار تولید در شرایط بحران و حوادث غیرمترقبه وجود دارد.

تولید محصولات پرویبیوتیک ، نسل جدید نان‌های سالم برای اولین بار در جنوب ایران توسط گروه صنعتی  غذایی کوبودنا که نوید بخش پیشرفتهای جدید علمی است و با بکارگیری فن آوریهای نوین در صنعت نان کشور است.

تولید نان‌های پروبیوتیک زیر نظر کارشناسان مجرب و متخصص صنایع غذایی و با بکارگیری مجموعه ای از باکتریهای لاکتیکی و پریبیوتیکی تولید شده که در نتیجه عمل تخمیر ، مجموعه ای از مواد سلامت زا در نان ایجاد میشود ، بنابراین مصرف این نان در رژیم غذایی می‌تواند سلامتی را در مصرف کننده به دنبال داشته باشد. 

از افتخارات دیگر گروه صنایع غذایی کوبودنا در سال 1394، عضویت در انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی است که به تبع آن تولید محصولات مخصوص افراد دیابتیک بااستفاده از قندهای رژیمی و گیا هان دارویی صورت می پذیرد.

واحد تحقیق و توسعه این شرکت  8 ماه قبل از راه اندازی خط تولید شروع به کارنموده و بصورت کاملاً تخصصی در حوزه تولید و فرآوری محصولات جدید فعالیت نموده است این واحد متشکل از یک دکترای صنایع غذایی بعنوان مدیر و سه کارشناسی ارشد صنایع غذایی بعنوان کارشناسان این واحد است، ضمناً این واحد ارتباط فعال با گروه‌های متخصص صنایع غذایی و دانشگاهی ازجمله گروه علوم وصنایع غذایی دانشگاه آزاد واحد یاسوج داشته و با توجه به پروژه های تعریف شده ، در آینده جذب متخصصانی در حوزه های شیمی، تغذیه، میکروبیولوژی، گیاه شناسی، داروسازی و غیره … را دارد.

 

همچنین این شرکت جهت ارتقای سطح علمی و آموزشی پرسنل تحقیق و توسعه خود اقدام به بر قراری ارتباط با واحد های معتبر داخلی و خارجی  داشته است.

همچنین شرکت صنایع غذایی کوبودنا اولین شرکت صنایع غذایی ایران است که با توجه به خواص ارزشمند تغذیه میوه بلوط و استعدادهای طبیعی منطقه استفاده از آن را در محصولات سلامتی بخش نانوایی و شیرینی آغاز نموده است.

و همچنین این شرکت بصورت فناورانه در حال انجام تحقیقات علمی برروی استخراج و استفاده از ترکیبات میوه بلوط و فروش به صنایع دیگر و تولید مکمل های حاصل از  آرد بلوط برای ارائه به صنعت می باشد.

این شرکت برای اولین بار با  استفاده  از گیاهان دارویی و خواص فیتوشیمی آنها اقدام به تولید نانهای دارویی کرده است.

 با توجه به شرایط خاص اقتصادی در کشور مهمترین چالش کارخانه کمبود نقدینگی و کسری سرمایه در گردش در سیتم مالی است.

سرمایه در گردش ویژه جهت صادرات آرد ونان با توجه به ظرفیت 9000 تنی کارخانه ارد در ماه و بازار های روبه رشد تقاضا د منطقه ، چنانچه از طرف سازمان غله و یا بانک های عامل مساعدت شود امکان استفاده از ظرفیت کامل کارخانه موجود است.

از مهم‌ترین افتخارات گروه صنایع غذایی کوبودنا، اولین تولیدکننده نان حجیم بلوط در خاورمیانه، اولین تولید کننده کیک مافین بلوط در ایران،واحد نمونه صنعتی کشور سال 94، واحد برتر اداره استاندارد سال 95-94-93، واحد برتر معاونت غذاو دارو سال 95-94-93، واحد برتر صنایع غذایی کشور سال 91، واحد برتر پنجمین کنفرانس ملی ایمنی و سلامت غذا سال 94، واحد برتر همایش ملی استاندارد- تجارت جهانی با رویکرد کارآفرینی و ایجاد اشتغال سال 94 و مدیر شایسته ملی سال 94 اشاره کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا